În ciuda amânării aproape sigure a aderării la spaţiul Schengen, poliţiştii de frontieră spun că graniţa de est a României este complet securizată.
IJPF Galaţi are în jurisdicţie aproximativ 90 de km de „frontieră verde” la graniţa de la Prut cu Republica Moldova, dar şi un mic tronson din graniţa cu Ucraina, două vămi, cea din Oancea(Oancea) şi „Galaţi Rutier” de la Giurgiuleşti, unde funcţionează şi Punctul Trilateral de Contact România -Republica Moldova-Ucraina. Primele dotări au fost făcute înainte de intrarea României în Uniunea Europeană, când Poliţia de Frontieră Galaţi a fost dotată cu primele maşini de intervenţie, ATV-uri pentru patrulare şi utilitare cu camere cu termoviziune, pentru vizualizarea zonei graniţei pe timp de noapte. Dar nu numai cu fonduri UE. În 2005, şeful IJPJ Galaţi, comisarul-şef Didel Bădărău, a pus la punct, din resurse proprii, primul sistem de supraveghere video nonstop a celor două vămi, iar rezultatele au fost pe măsură, fiind astfel probate şi trimise în cercetare penală zeci de cazuri de tentative de mituire a poliţiştilor de către persoane din Ucraina sau Republica Moldova care încercau să intre fraudulos în România. În aceeaşi perioadă au fost făcute angajări, foarte mulţi dintre noii poliţişti de frontieră având studii universitare, majoritatea în drept. La vizita de evaluare a comisarului Franco Frattini, IJPF Galaţi a primit o notă bună. În perspectiva intrării României în spaţiul Schengen, în cursul anului 2010 au fost continuate dotările, acum „flota” inspectoratului fiind formată din 20 de autospeciale VW Transporter, 20 de autospeciale VW Passat, 2 autospeciale Audi, 9 motociclete ATV şi 6 autospeciale cu termoviziune Land Rover, urmând ca în perioada următoare în dotările IJPF să mai intre 29 de autovehicule de teren Iveco Massif şi 4 autovehicule marca Mitsubishi de transport câini de serviciu. Pentru supravegherea graniţei pe Dunăre şi Prut au fost cumpărate 5 ambarcaţiuni rapide de patrulare şi un ponton dotat cu mijloace de observare radar şi cu camere cu termoviziune.
Scomar, ochiul electronic
Şi frontiera din Constanţa este pregătită pentru Schengen.
Poliţia de Frontieră a instalat în urmă cu câteva luni cel mai modern sistem de supraveghere a graniţelor din sud-estul Europei, intitulat Sistem Complex de Observare, Supraveghere şi Control. Pe scurt, Scomar. Acesta monitoriyează nonstop graniţele, până la 180 de kilometri în larg şi 30 pe uscat. De asemenea, poliţiştii de frontieră au fost dotaţi cu nave moderne, rapide, cu capabilităţi de vedere pe timp de noapte şi monitorizare online în timp real. Costurile implementării sistemului s-au ridicat la 25 milioane euro.