Circulaţia pe podul de la Agigea, care face legătura între oraşul Constanţa şi sudul litoralului, a devenit o loterie. Şoferii sunt atenţionaţi periodic despre restricţiile impuse de drumari. Săptămâna trecută, traficul a fost întrerupt pe timpul zilei, câte 10 minute, iar circulaţia era permisă în reprize de 20 de minute. Motivul: eterne lucrări de reparaţii.
Anumite restricţii se menţin însă până la finalul anului. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a impus o viteză maximă de 50 de kilometri pe oră. În plus, în fiecare zi de miercuri spre joi, în intervalul orar 3.00-4.15, nu se va circula pe pod. Măsura este valabilă până la sfârşitul anului. Din nou, explicaţia este aceeaşi: ”măsurile sunt luate pentru finalizarea lucrărilor de schimbare a cablurilor de susţinere a podului de la Agigea”.
Exasepraţi de aceste măsuri, primarii din Costineşti (Traian Cristea) şi 23 August (Mugur Mitrana) s-au alăturat senatorului PDL Christian Gigi Chiru şi au semnat ieri împreună o scrisoare deschisă adresată prim-ministrului Victor Ponta şi ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Coman Şova.
”Vă scriem ca reprezentanţi ai comunităţilor judeţului Constanţa, dar şi ca administratori ai staţiunilor din sudul litoralului. Este deja al doilea an în care reabilitarea Podului de la Agigea nu face altceva decât să pună piedici turismului din această parte a litoralului. Mai mult decât atât, cozile, timpul de aşteptare, nervii au ca unic rol îndepărtarea turiştilor din staţiunile noastre. Nu înţelegem de ce reabilitarea Podului de la Agigea se reia an de an în prag de sezon estival sau de ce din 2012 până acum nu a fost finalizată. Ultima soluţie găsită pentru restricţionarea traficului este oprirea circulaţiei câte 10 minute şi repornirea pentru alte 20 de minute şi tot aşa. Asta acum, că cine ştie ce ne mai aşteaptă?! În cele 10 minute de staţionare se creează cozi pe distanţe mari, iar cele 20 de minute de trafic devin insuficiente pentru fluidizarea circulaţiei. Ne întrebăm de ce nu se foloseşte o altă soluţie, de ce nu se amână lucrările, de ce nu s-au efectuat în extrasezon sau de ce se încearcă, cu orice chip, sabotarea turismului de pe litoralul românesc”, se arată în scrisoare.
Primarii sunt convinşi că sătui de trafic aglomerat şi stat la cozi, românii vor alege ca destinaţie de vacanţă Bulgaria, unde pot ajunge fără stres prin Vama Giurgiu. Practic, vor fi obligaţi să ia această decizie. ”Comunitatea locală suferă şi aşa din cauza problemelor economice, veniturile sunt mici, iar situaţia actuală nu face decât rău. Anul trecut a fost o experienţă neplăcută atât pentru turişti, cât şi pentru localnici, iar o soluţie pentru această problemă este vitală”, au conchis semnatarii.
Altă soluţie
Semnatarii scrisorii îi roagă pe Victor Ponta şi pe Dan Şova să identifice alte soluţii tehnice care să nu obstrucţioneze deplasarea turiştilor pe litoralul românesc.
”Încă o dată, ne întrebăm de ce, din 2012, an în care s-au făcut lucrări având finanţarea aprobată, reabilitarea Podului de la Agigea nu a fost finalizată”, afirmă aceştia.