Ce reclamă operatorii
Printre neregulile semnalate se numără închirierea terenurilor de pe platforma portuară se realizează preferenţial şi ineficient, prin nerespectarea contractului de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor, neexecutarea lucrărilor de mentenanţă şi/sau de îmbunătăţire a infrastructurii domeniului portuar, respectiv neasigurarea facilităţilor contractuale pentru agenţii economici care operează în Portul Constanţa, raportat la nivelul ridicat al taxelor şi tarifelor percepute, dar şi perceperea unor tarife nejustificat de mari pentru asigurarea utilităţilor (energie electrică, apă etc.), în măsura în care CNAPMC achiziţionează aceste servicii de utilităţi de la agenţi economici de drept privat, la un preţ preferenţial. De asemenea, operatorii reclamă refuzul nejustificat în ceea ce priveşte analizarea şi aprobarea proiectelor de investiţii propuse de către agenţii economici, pentru dezvoltarea infrastructurii portuare şi diversificarea serviciilor ce pot fi asigurate prin Portul Constanţa.”Această politică de totală indiferenţă, lipsă de implicare şi rea-voinţă conduce la o singură concluzie pertinentă, aceea că activitatea autorităţilor portuare, inclusive a CNAPMC, este concertată numai pe rezolvarea intereselor personale. Aceştia acuză CNAPMC că s-a transformat într-o simplă agenţie imobiliară. Rezumându-se numai a la încasa tarife portuare, contravaloare utilităţi şi penalităţi contractuale, fără a gestiona în mod eficient potenţialul de dezvoltare a Portului Constanţa”, se mai arată în document.
Scrisoarea este semnată de Grup Servicii Petroliere, Octogon Gas, United Shipping Agency, Organizaţia Patronală Operatorul Portuar, Romned Port Operator, FNSP Constanţa.
CONSECINŢE: Orientarea spre alte porturi
Semnatarii scrisorii deschise spun că, în lipsa unor măsuri concrete pentru crearea unor condiţii pe care ei le consider optime, se va junge inclusive la mutarea afacerir în alte porturi, în afara României. Acest lucru, spune ei, va duce la închiderea anumitor ramuri cu tradiţie în port, dar şi la un declin investiţional, precum şi la afectarea capacităţii concurenţiale faţă de alte porturi.