Politia Rutiera Constanta a pus in practica masuri speciale pentru a tine sub control traficul spre statiunile de pe litoral. Puncte fixe de informare si de testare a gradului de oboseala a soferilor. 32 de radare supravegheaza in regim non-stop viteza masinilor. Actiunile politistilor se vor axa, in principal, pe portul centurilor de siguranta si traversarea prin loc nepermis.
„Sezonul estival este deja in toi, cred ca anul acesta va fi mai accentuat turismul de week-end, deja confirmat cu valori de trafic extrem de mari in special dupa-amiaza. Pe relatia Cernavoda – Constanta circulatia a fost aproape bara la bara. Nu este de neglijat faptul ca intre cele doua localitati sunt nu mai putin de opt puncte de lucru unde circulatia se efectueaza pe un singur fir, alternativ. Cu toate acestea timpii de asteptare in aceste puncte nu a fost mai mare de patru minute”, a declarat seful Politiei Rutiere Constanta, Constantin Dancu. Totodata, el a spus ca in urma sondajului efectuat in randul soferilor acestia au declarat ca au asteptat cel putin 20 de minute pentru a trece de aceste lucrari. Politistii care au realizat acest sondaj spun ca motivul pentru care au aparut aceste deformari de timp este canicula. Daca incepand de vineri dimineata traficul va incepe sa inregistreze valori mai mari spre Constanta, de duminica dupa-amiaza drumurile spre Bucuresti sunt luate cu asalt de turistii de sfarsit de saptamana.
Rute ocolitoare
Daca pana in momentul de fata s-au inregistat valori normale de trafic pentru sezonul estival, lucrurile pot capata o alta turnura de la inceputul lunii iulie. Constantin Dancu a declarat ca se va da drumul la autostrada pe un singur fir de mers, de la Drajna la Fetesti, situatie care poate duce la crearea unor blocaje interminabile. „Cu toate ca facem recomandari turistilor sa vina pe litoral pe ruta Bucuresti – Drajna – Slobozia – Harsova – Constanta, multi vor incerca autostrada. Trebuie sa se inteleaga ca varianta pe care o propunem este ce e drept cu 35 de kilometri mai lunga, insa, cercetarile facute in teren au demonstrat ca soferii pot economisi in acest mod cel putin o ora”, a continuat comisarul sef. O problema prezenta in ultimii ani tot mai mult pe litoral este traficul de mare tonaj. Cum era de asteptat, oamenii legii au de furca si anul acesta cu soferii mastodontilor.
„Avem probleme cu traficul greu pe ruta Cernavoda – Constanta. Cu toate ca avem amplasate mai multe indicatoare de restrictionare, acestia nu le respecta. Pentru a evita producerea unor accidente foarte grave, ca urmare a nerespectarii regulilor de circulatie, vom introduce un punct fix la Cernavoda impreuna cu reprezentantii Administratiei Nationale a Drumurilor”. Aceasta masura a fost luata avand in vedere ca soferii autoturismelor de mare tonaj nu mai erau impresionati de sanctiunile date de politisti. Pentru incalcarea acestor specificatii inspectorii AND pot aplica o amenda de pana la 50 de milioane de lei vechi.
Statiunile blocate
Traficul rutier in statiunea Mamaia a inregistrat de la inceputul acestui sezon estival valori foarte mari. In urma analizei efectuate, Constantin Dancu a spus ca masinile se ingramadesc in statiune intre orele 09.00-12.00 si, incepand de vineri, intre 17.00-19.00. O situatie deosebita se inregistreaza si intre orele 20.00-01.00, cand atat turistii, dar si riveranii se plimba prin statiune cu masinile. Spre sudul litoralului, pana in acest moment valorile de trafic au fost in parametri relativi normali pentru sezonul estival.
„Speram sa punem in practica cat mai repede sensurile unice in localitatea Eforie, numai pe perioada verii, iar la Agigea ducem tratative cu administratia locala pentru realizarea unui sens giratoriu”, sustine seful Politiei Rutiere Constanta. Totodata, pentru prevenirea accidentelor rutiere oamenii legii vor organiza activitati punctuale, tinta acestora fiind portul centurii de siguranta, traversarea prin loc nepermis si viteza excesiva.
Purtati centura de siguranta
Pentru judetul Constanta, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, Dancu sustine ca „s-au inregistrat scaderi ale numarului de accidente grave dar, ceea ce este ingrijorator, avem o crestere substantiala a numarului de persoane decedate. Acesta este si unul dintre motivele pentru care avem actiuni pe linia vitezei excesive si portul centurii de siguranta”. Conform statisticilor, peste 50% dintre persoanele care si-au pierdut viata ar fi trait in momentul de fata daca purtau centura de siguranta. „Din punct de vedere al dotarilor pot sa spun ca putem face fata acestui sezon. In urma cu cateva saptamani am primit in dotare 15 autoturisme Dacia Logan. Impreuna cu cele 45 de cadre detasate, 15 radare si 15 motociclete cred ca vom rezista atacului turistilor. Mai mult de atat, trebuie sa primim si 40 de motoscutere pe care le vom folosi in special in parcari si zonele aglomerate”, a spus Constantin Dancu.
Standarde europene
„Anul acesta am schimbat modul de actiune din dorinta de a nu mai sicana turistii”, a declarat seful Politiei Rutiere Constanta. Astfel, politistii se vor axa foarte mult pe recomandari, iar in cazul in care se iau masuri de sanctionare nu se face decat legitimarea, iar soferului i se aduce la cunostinta pentru ce a fost amendat, iar procesul verbal il va primi prin posta. In acest mod, timpul controlului a fost redus doar la cel mult trei minute. Pe aceeasi linie preventiva, comisarul sef Constantin Dancu a declarat ca se va organiza un punct fix de informare. Rolul politistilor in acest loc nu este de a amenda, ei vor analiza starea soferilor pentru a observa gradul de oboseala si le vor explica traseul pana pe litoral, atentionandu-i ca sunt zone periculoase avand in vedere ca pe drum se lucreaza si ca portiunea care a mai ramas de parcurs pana la malul marii este monitorizata de 32 de radare.