» Capacitatea terminalului de barje este de zece milioane tone marfuri.
» In timpul lucrarilor s-au folosit 500.000 metri cubi de piatra.
O comisie a ministerului Transporturilor a receptionat ieri lucrarile aferente obiectivului de investitii "Port Constanta Sud. Zona de acces a navelor pe Canalul Dunare-Marea Neagra. Constructii de acostare. Terminal de barje". Proiectul a fost finantat in proportie de 67% de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, restul de 33% fiind suportat din surse proprii ale Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" SA si de la bugetul de stat. Licitatia internationala organizata pentru desemnarea contractorului acestor lucrari de infrastructura portuara a fost castigata de firma "Mochlos" SA din Grecia, care a semnat contractul de executie cu CNAPM SA in luna iulie 2006. Serviciile de proiectare si consultanta de supervizare a executiei lucrarilor au fost asigurate de firma "Royal Haskoning" din Olanda, subcontractor fiind SC "IPTANA" SA Bucuresti.
Necesitatea realizarii acestui terminal a fost determinata de prognozele privind cresterea traficului de marfuri transportate cu barjele pe Canalul Dunare-Marea Neagra. Directorul general al APMC, Constantin Matei, a declarat ca "prin realizarea acestei investitii s-au creat noi fronturi de acostare, corespunzatoare traficului prognozat pentru 2010, pentru barje, impingatoare si remorchere in zona fluvio-maritima a Portului Constanta". Proiectul a inclus realizarea a 1.200 metri de cheu cu adancimea de 7 metri pentru acostarea barjelor, precum si a 300 metri de cheu cu adancimea de 5 metri pentru remorchere si impingatoare.
SPECIALISTUL
» Lucrari de amploare
"La terminalul de barje din Portul Constanta s-au executat dragaje pentru fundatia cheului de aproximativ 170.000 mc, s-au realizat blocuri de beton pentru cheu de circa 4.400 mc, iar cu ajutorul scafandrilor s-au pozitionat circa 2.800 mc de piatra sparta necesara pentru patul de fundare. S-au mai folosit peste 500.000 mc de piatra bruta, 10.000 mc de beton armat, 20 bolarzi de 25 tone, 82 bolarzi de 45 tone, 250 de amortizori de cheu si peste 1.500 capace de canal pentru utilitati." Constantin Matei