– Finalizarea lucrarilor la drumul care leaga Bistrita de Cluj-Napoca va fi intarziata cu trei luni.
– Motivul invocat este faptul ca Hidroconstructia trebuie sa termine mai intai canalizarea si alimentarea cu apa din Viisoara.
Reabilitarea dn 17 intre Bistrita si Cluj va fi prelungita pana in luna iunie, desi lucrarile ar fi trebuit sa fie finalizate la sfarsitul lunii martie. Prestatia nemtilor de la Geiger este intarziata de lucrarile de reabilitare a canalizarii si alimentarii cu apa efectuate de Hidroconstructia, prin fonduri ISPA, in cartierul bistritean Viisoara, dar si datorita unor lucrari edilitare in orasul Beclean.
Potrivit directorului Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, Alexandru Slavita, germanii de la Geiger Boegl, care realizeaza soseaua, au obtinut extensii de termen din caza lucrarilor de reabilitare a retelelor de apa si canal din Viisoara si Beclean. "16 iunie e termenul final. S-a realizat 80% din lucrare la un pret de circa 500.000 de euro pe kilometru", a declarat Slavita. Reabilitarea si modernizarea DN 17 este asigurata printr-un credit de la Banca Europeana de Investitii si cu contributia Guvernului Romaniei.
Ca orice lucrare guvernamentala, reabilitarea drumului intre Bistrita si Cluj s-a desfasurat cu intarzieri si nereguli mai. Firmei grecesti Proodeftiki cea care a castigat, in noiembrie 2004, licitatia pentru modernizarea DN 17, pe tronsonul dintre Bistrita si limita de judet cu Clujul, Ministerul Transporturilor i-a reziliat contractul, fiindca nu a facut nimic timp de aproape doi ani. Cu toate ca termenul de finalizare a lucrarilor era luna decembrie a anului 2007, Proodeftiki a inceput abia in 2006 sa isi construiasca un santier, dar n-a reabilitat nici un kilometru de drum national. Ministerul Transporturilor a fost obligat sa anunte o noua licitatie internationala, iar procedurile de organizare s-au intins pe durata a doi ani.
Firma germana Geiger a castigat licitatia organizata in septembrie de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru reabilitarea tronsonului de 52,4 kilometri din drumul national DN 17, intre Bistrita si Dej. De asemenea, nemtii au castigat in 2004 a si licitatia de reabilitare a tronsonului Bistrita-Tureac, lunga de 32,1 kilometri si o valoare contractuala de peste 56 milioane de lei. Tot ei au asfaltat si portiunea din DN 17 care strabate municipiul Bistrita si sunt singurii contractori care nu au inregistrat intarzieri de lucrari.