In urma recursului inaintat de fostul manager al companiei de navigatiei „Romline”, Gavril Groze, impotriva sentintei Judecatoriei Constanta, prin care a primit doi ani si sase luni de inchisoare, judecatorii Curtii de Apel i-au dat castig de cauza. Totodata, in hotararea Judecatoriei era stipulat ca Groze sa nu mai detina functia de manager pe o perioada de cinci ani si il obliga la plata catre „Romline” a sumei de 1,8 milioane de dolari. Cu toate acestea, in baza noilor probe depuse la dosar, magistratii Curtii de Apel Constanta au dispus achitarea lui Gavril Groze si au respins actiunea civila. Decizia instantei este de acesta data definitiva. Conform rechizitoriului intocmit in acest dosar de procurorii constanseni, Groze a fost trimis in judecata sub aspectul comiterii infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice. Astfel, ei au sustinut ca in anul 1996 Groze ar fi semnat adendumurile 1 si 2 dintre Bancorex SA si Carta Shipping Constanta. Tot Groze a fost acuzat si de faptul ca si-ar mai fi pus acordul si pe contractul de gaj fara depozit asupra navei „Nicoresti” pentru garantarea creditului de 1,2 milioane dolari, obtinut de Carta Shipping SRL de la Bancorex SA, fara a avea aprobarea AGA si a FPS. Totodata, in rechizitoriu, procurorii au retinut faptul ca prin derularea acestor afaceri el ar fi creat un prejudiciu de aproape doua milioane de dolari.
Contracte suspecte
Numele lui Groze a aparut si in cazul relatiei Romline-Socib Maritime. Din cauza neachitarii datoriilor, mai multe nave au fost arestate, iar pentru solutionarea tuturor litigiilor, inclusiv plata reparatiilor catre Santierul „2 Mai”, Romline a fost obligata sa achite in jur de 4,5 milioane de dolari. Aceste „necazuri” au aparut in urma unui contract incheiat cu Socib Maritime, inmatriculata la Bucuresti, al carei administrator unic era Nearchos Christodolidis. Grecul a solicitat inchirierea a patru nave de tonaje diferite. Ulterior acestor solicitari, Romline a incheiat contracte de management pentru navele „Delta 1”, „Delta 2” si „Amara”, nave de tip cargo, cu un deplasament de 15.000 TDW. Durata contractelor a fost convenita pe o durata de cinci ani, cu o taxa de management de 36.000 dolari/nava/ an. Pentru fiecare nava, navlositorul, respectiv Socib Maritime, trebuia sa achite, la intrarea in derulare a contractului, o garantie de 400.000 dolari, lucru care nu s-a intamplat.