3 C
București
miercuri, 13 noiembrie 2024
AcasăSpecialFinul lui Boc vrea demisia ministrului Transporturilor

Finul lui Boc vrea demisia ministrului Transporturilor

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, este nemulţumit de hotărârea lui Alexandru Nazare de a nu introduce Cluj-Napoca în reţeaua de transport transeuropeană.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a răbufnit, ieri dimineaţă, la adresa ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Alexandru Nazare, pe care l-a numit „incompetent” şi i-a cerut să demisioneze. Nemulţumirea lui Tişe se referă la decizia demnitarului de a ocoli Cluj-Napoca din noua reţea transeuropeană de transport, rutier şi feroviar, TEN-T. Această hotărâre a fost luată săptămâna trecută, la Bruxelles, în şedinţa Consiliului pentru Transport, Telecomunicaţii şi Energie al Uniunii Europene, atunci când Nazare a primit acceptul includerii respectivei rute de transport rutier şi feroviar pe segmentul Timişoara-Sebeş-Turda-Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni.

„Sunt stupefiat, pur şi simplu, pentru că ministrul Transporturilor şi-a permis, fără nici o consultare, fără nici o explicaţie, să decidă că Târgu-Mureş este potrivit să fie introdus în această reţea de transport în defavoarea Clujului. România va primi până în anii 2030 miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi rutiere de pe respectivul tronson, însă Clujul va fi ocolit de aceşti bani. Nu este posibil ca un ministru să blocheze dezvoltarea unui judeţ. Acestui ministru îi cer public să demisioneze şi voi face chiar demersuri în acest sens. Este un incompetent, pentru că a decis, unilateral, să introducă această rută. Nimeni nu are voie să afecteze dezvoltarea unui judeţ doar pentru că aşa crede de cuviinţă”, l-a atacat Alin Tişe pe oficialul de la Bucureşti.

Decizia nu e definitivă

Iniţial, Cluj-Napoca se afla pe harta acestei reţele transeuropene, însă, în urma şedinţei de la Bruxelles, Târgu-Mureş i-a luat locul, de unde şi revolta preşedintelui CJ Cluj. „Cineva i-a pus sub nas aceste trasee, iar el a crezut că dacă înlocuieşte un traseu cu altul e acelaşi lucru. Regiunea Transilvania are centrul de dezvoltare la Cluj şi nu există nici un argument în defavoarea Clujului care să ducă la promovarea Mureşului. Aceste zone vor avea prioritate în atragerea banilor europeni pe viitor, iar Clujul va fi lăsat la urmă. Nu înţeleg decizia lui Nazare, pentru că nu se bazează pe nimic real, nu există un criteriu obiectiv. Nu poţi spune, tu ca ministru, că un anumit judeţ nu are voie să ia bani europeni. Practic, e ca un mare tort la care nu ai acces, iar în acest caz, atunci când iei o hotărâre greşită, ori eşti incompetent ori te-a pus cineva să faci asta, însă eu nu cred că este vorba de vreo decizie politică. El trebuie să lase locul altcuiva care se pricepe mai bine la transporturi”, a mai spus Alin Tişe. Totuşi, decizia Consiliului pentru Transport va deveni definitivă doar dacă va trece de votul Parlamentului European. De acest organism îşi leagă, acum, toate speranţele şeful Consiliului Judeţean. „Voi face un lobby pe lângă europarlamentarii români pentru a reintroduce Clujul pe această rută. De altfel, noi asta vrem, să apară acolo măcar municipiul Cluj-Napoca, nu neapărat fie scos alt oraş de pe listă. Eu voi face tot ce depinde de mine să reintroduc Clujul în acest program de dezvoltare nodală, pentru că, astfel, nici autostrada Transilvania nu va putea beneficia de bani europeni”, a concluzionat preşedintele CJ Cluj.

Nodul aerian rămâne

Dacă pe ruta de transport rutier şi feroviar Clujul a fost „sărit” din schemă, în ce priveşte spaţiul aerian, Aeroportul Internaţional face parte din nodul de transport transeuropean. „Totuşi, fără o reţea rutieră şi feroviară pe măsură, în timp inclusiv şi aeroportul va avea de suferit din cauza ieşirii din sistemul intermodal integrat de transport. O să fac solicitări nu doar la europarlamentari, ci şi la Ministerul Transporturilor sau primul-ministru pentru a schimba această decizie. Există foarte mulţi bani europeni pentru modernizarea infrastructurii, însă dacă nu suntem prinşi în această zonă, nu-i putem lua”, a declarat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.

Redactia
Redactiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri internaționale. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Ucrainenii nu sunt dispuși la concesii teritoriale în schimbul păcii cu Rusia

Ucrainenii se opun în continuare unor concesii teritoriale către Rusia pentru a obţine pacea, în pofida avansării trupelor ruse, pierderilor de vieţi omeneşti şi...

Un tânăr de 22 de ani a murit marți seara după ce a pierdut controlul mașinii și a lovit o pasarelă pietonală

Un tânăr de 22 de ani a murit, marți seara, după ce a pierdut controlul mașinii în timp ce mergea pe Șoseaua București-Ploiești, iar...

Austria va ridica blocada Schengen pentru România și Bulgaria. Când vor adera complet cele două țări

Austria va ridica probabil în primăvara anului 2025 vetoul prin care blochează extinderea Schengen, relatează publicația austriacă Kurier, potrivit B1Tv. Austria ar urma să ridice...
Ultima oră
Pe aceeași temă