10.2 C
București
marți, 22 octombrie 2024
AcasăSpecialCum scapă firmele de criză

Cum scapă firmele de criză

În timp ce autorităţile sunt obligate să adopte măsuri radicale pentru a ieşi din recesiune, unele IMM-uri au decis să-şi orienteze afacerile către produse „de nişă”, în domenii în care nu sunt mulţi producători, concurenţa este mai mică, iar clienţii siguri. Şantierul Naval „Damen” Galaţi, care se confruntă cu criza, dar şi cu concurenţa acerbă a şantierelor din Asia, unde tabla navală este mult mai ieftină, s-a reprofilat pe producţia de nave cu dotări complexe, adică nave militare şi iahturi.

După construirea a patru nave de patrulare pentru Paza de Coastă din Suedia şi a unor nave similare pentru Marina Regală din Olanda şi a navei „MAI 1105″ pentru Poliţia de Frontieră din Constanţa, a fost demarată şi construirea primului iaht. În cadrul Diviziei de Iahturi vor lucra 90 de specialişti navali şi pentru început vor fi construite două ambarcaţiuni pe an. Ciclul de fabricaţie, de la prima debitare la livrare, este de patru ani, iar preţul unui iaht este de aproximativ 1,6-1,8 milioane euro pentru un metru liniar de corp navă. Un alt exemplu de reinventare este cel al firmei Galcar SRL Galaţi. Cei patru acţionari şi-au regândit afacerea, trecând de la producţia de electrostivuitoare, pentru care nu mai erau comenzi, la construirea de trenuleţe electrice pentru agrement. Un fel de „mocăniţe”.  

Firmele renunţă la produsele tradiţionale şi recurg la inovaţii, pentru a nu intra în faliment. Firma din Galaţi are 12 angajaţi şi o cifră de afaceri de 570.000 lei, aşa că reprofilarea producţiei s-a făcut relativ uşor şi a şi fost construită prima garnitură de tren, alte două trenuri electrice fiind în lucru. Singurul impediment cu care se confruntă întreprinzătorii din Galaţi este atitudinea ostilă a autorităţilor române, pentru că Registrul Auto Român a refuzat omologarea „mocăniţei” electrice. Trenul va fi omologat în Italia, unde probabil că va fi şi vândut. Valoarea de piaţă a unui astfel de tren de agrement este de 125.000 euro. Trenuleţul este propulsat de două motoare electrice. Autonomia de deplasare este 80-100 km cu baterie clasică şi 200 km la cea cu litiu, viteza fiind de 35-40 km/h. Trenul are vagoane, putând transporta 60 de adulţi sau 84 de copii.

La firma gălăţeană a fost construit şi prototipul unei maşini electrice cu 2 locuri, pentru tineri. Un alt proiect al Galcar SRL este construirea unei autoutilitare electrice, cu patru containere, care să adune de la locuinţele cetăţenilor deşeurile menajere selectate, de plastic, sticlă, hârtie şi textile. 

Cele mai citite

Lasconi se căznește pentru Europa Liberă să facă analiza literară la ”Capra cu trei iezi” 

Atunci când nu cunoști un domeniu ori un aspect sau altul, cel mai cinstit este să recunoști și să te declari ignorant, dar...

Un zâmbet sănătos, o viață mai bună: Prevenția în sănătatea dentară

Un zâmbet frumos este cartea noastră de vizită, dar și un indicator al sănătății noastre generale. Dinții sănătoși nu sunt doar o chestiune estetică,...

10.000 de persoane din 4 localități au ieșit în stradă pentru a trage un semnal de alarmă asupra violenței sexuale

Duminică, 20 octombrie 2024, a avut loc a zecea ediție a Marșului Împreună pentru Siguranța Femeilor, organizat de Rețeaua pentru prevenirea și combaterea violenței...
Ultima oră
Pe aceeași temă