Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si-a exprimat din nou dorinta de a rezilia contractele de constructie pentru unele tronsoane de drum incepute si nefinalizate la termen. Ministrul de resort Radu Berceanu a declarat, ieri, ca procedurile pentru gasirea unui alt executant al lucrarilor trebuie reluate.
„Acest fapt va duce la alte intarzieri, dar daca nu reziliem acum, o vom face peste un an”, a mai spus demnitarul. El a dat ca exemplu tronsonul Timisoara – Lugoj, lucrare contractata de un consortiu de firme, din care face parte si compania greceasca „Efklidis”, care mai are o lucrare pe DN 17, la limita judetelor Cluj si Bistrita. „Am sugerat sa renunte la lucrarile foarte intarziate si sa se concentreze pe o lucrare, pe care sa o termine”, a adaugat Berceanu.
Presedintele Consiliului Judetean Timis, Constantin Ostaficiuc, a propus, la ultima intalnire cu Berceanu, ca lucrarile sa fie subcontractate de firme romanesti, propunere apreciata de demnitar. In cazul in care se va impune finalizarea unei lucrari, Ostaficiuc spera ca aceasta va fi din Timis, pentru ca este mai avansata decat altele.
Potrivit ministrului Transporturilor, in cazul societatilor ale caror contracte ar putea fi reziliate este vorba de intarzieri de pana la doi-trei ani. „Am fost impresionat de cantitatea de motive pe care o dau, dar nu si de rezultate. In unele cazuri abia au finalizat 1-2 la suta din lucrare”, a mai afirmat Radu Berceanu.
Totodata, ministrul a promis ca participarea la viitoarele licitatii va fi „foarte dificila” pentru companiile carora le-au fost reziliate contractele, intrucat documentatia de participare va include clauze speciale in acest sens.
Grecii de la „Efklidis” au demarat santierul si la centura orasului de pe Bega, pe care au lasat-o in urma, la fel ca la tronsonul Timisoara – Lugoj, stadiul lucrarii fiind mai mic de 40 la suta. Reprezentantii societatii sustin ca au inregistrat intarzieri pentru ca au avansat un pret mic atunci cand au licitat, ca sa fie siguri ca primesc contractul.