În această lună, tronsonul de autostradă Deva-Simeria va intra în circulaţie. Constructorul a executat cea mai dificilă autostradă de până acum din vestul României, cu întregul traseu pe un rambleu şi cel mai lung pod din România de pe râuri interioare. Acesta se află în zona satului Uroi, la doi kilometri de Simeria şi este şi el deja finalizat. Podul peste Mureş are 720 de metri lungime şi înălţimea de până la 7 metri. Soluţia constructivă aleasă este cu pile şi culei din beton armat, amplasate la 60 de metri distanţă, în total 12 tronsoane a 60 de metri.
Sursă de inspiraţie
În vestul ţării, autostrada va fi construită după model german. „În ceea ce priveşte soluţia constructivă aleasă în general pe tronsoanele de autostradă din Vestul României, vreau să precizez că în Germania, unde centrul de greutate este lărgirea autostrăzilor de la două la trei benzi plus una de staţionare, soluţia constructivă este similară cu cea adoptată de constructori în România, respectiv argilă compactată şi stabilizată, podurile având soluţie constructivă asemănătoare celor de la Arad şi Deva peste Mureş”, a declarat inginerul Marius Popovici, consultant.