Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Nicholas Taubmann, a vizitat santierul Autostrazii Transilvania si a declarat ca spera ca autoritatile romane sa construiasca o autostrada care sa uneasca portul Constanta de granita cu Ungaria. El a declarat ca proiectul autostrazii este cel mai mare de acest fel din Europa. Nicholas Taubmann a luat apararea companiei Bechtel, despre care ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat ca ar fi intarziat o serie de lucrari, si a spus ca ele se desfasoara conform graficului.
Totodata, reprezentantii Bechtel au afirmat ca au rezolvat problemele de aprovizionare cu materiale de constructie pe care le-au avut lunile trecute. Managerul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a declarat ca firma americana a facut lucrari de o valoare dubla decat cea convenita la inceputul anului cu Guvernul roman. Astfel, desi Bechtel avea un buget de 120 de milioane de euro, a facut lucrari de 265 de milioane.
Pe de alta parte, in judetul Salaj, Directia de Cultura, Culte si Patrimoniu National Cultural a emis cel de-al treilea certificat de descarcare de sarcina arheologica pentru Autostrada Transilvania, dupa ce la inceputul lunii noiembrie specialistii au spus ca se poate construi pe 820 de metri de aliniament. Acest certificat vizeaza, insa, doar 600 de metri de teren, in conditiile in care arheologii au inceput sapaturile pe traseul autostrazii cu mai bine de doi ani in urma. Pentru aceasta suprafata de teren, Muzeul Judetean de Istorie Zalau a trebuit sa refaca documentatia, dat fiind ca au existat neconcordante cand a depus-o prima data.