Din cauza crizei financiare, turiştii care sosesc în vacanţă pe litoral sunt mult mai atenţi, în comparaţie cu anii trecuţi, la banii pe care îi cheltuiesc. Cei mai mulţi dintre ei sunt în căutare de oferte speciale, cât mai ieftine. „Majoritatea celor care trec pragul agenţiilor de turism se interesează de ofertele speciale”, a precizat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. Cele mai căutate sunt cele care oferă cel puţin o noapte de cazare gratuit, pe principiul „plăteşti trei, stai patru” sau „plăteşti cinci, stai şapte”.
Astfel de metode se aplică de mult în state cu tradiţie în turismul estival, cum ar fi Grecia, unde, în prezent, te poţi caza 14 nopţi dacă plăteşti şapte. Un alt pachet gustat de turişti este „Înscrieri timpurii”, prin care, potrivit reprezentanţilor ANAT, s-a înregistrat o creştere de 40% privind pachetele vândute în 2010 faţă de cele vândute în 2009. Asociaţia a lansat a două noi programe pentru atragerea turiştilor, şi anume „Supliment la masă” (cei care cumpără un bilet de vacanţă în România până pe 15 august, care include şi serviciul de masă, primesc un supliment la acest serviciu; de exemplu, plăteşti masa 45 lei/zi şi primeşti 50 lei/zi) şi „Copiii merg gratis la mare” (copiii care au vârsta până în 12 ani bene-ficiază de aceleaşi servicii ca ale părinţilor fără a se percepe o sumă de bani în plus).