Grupul media Trinity Mirror, care editează Daily Mirror şi Sunday Mirror, a lansat luni un nou ziar în Marea Britanie, ”The New Day”, pe care l-a prezentat drept primul cotidian naţional ”independent” din ultimii 30 de ani. Prima ediţie a fost distribuită gratuit luni în două milioane de exemplare, scriu The Guardian şi BBC News în ediţiile online, citate de Agerpres.
Allison Philips, care a condus anterior activitatea jurnalistică a Sunday Mirror şi Sunday People, se va ocupa de coordonarea ziarului. ”The New Day va trata ştirile importante într-o manieră echilibrată, fără a transmite cititorului ce anume să gândească”, a spus Allison Philips, potrivit BBC News.
”Pentru că am început de la zero am lăsat deoparte tot ceea ce ştiam despre cum trebuie structurat un cotidian şi am început cu o coală albă de hârtie. Scopul este ca acest ziar să ofere cititorului în fiecare zi în cele patruzeci de pagini aproape orice informaţie care poate fi citită în 30 de minute, fără a fi bombardat cu acel conţinut jurnalistic de care cititorul nu are nevoie”, a mai spus Allison Philips, potrivit The Guardian.
Este primul nou ziar naţional de la lansarea ”i”, o versiune redusă a cotidianului The Independent, pusă în vânzare în octombrie 2010, conform BBC News. Prima ediţie a ”The New Day” a inclus un reportaj despre situaţia dificilă a copiilor, două analize scrise de premierul David Cameron pe marginea Brexit şi de un profesor britanic privind principiile Uniunii Europene, precum şi materiale despre trupele Direction One şi Girls Aloud.
Simon Fox, şeful executiv al trustului Trinity Mirror, speră să vândă zilnic 200.000 de exemplare ale ziarului, care va avea în următoarele două săptămâni un preţ de 25 penny, iar ulterior va costa 50 de penny. O echipă de 25 de jurnalişti se va ocupa de realizarea cotidianului, care va folosi informaţii şi materiale de la Mirror Online şi The Daily Mirror, precum şi informaţii ale agenţiilor de ştiri. Nu va avea site web, dar va fi prezent pe pe Facebook şi Twitter.