5.8 C
București
vineri, 8 noiembrie 2024
AcasăSpecialFOTO. Cum "a peticit" România liberă o groapă de pe Bulevardului Kiselleff...

FOTO. Cum „a peticit” România liberă o groapă de pe Bulevardului Kiselleff din Capitală

Un eveniment aparent banal arată cât de prost funcţionează administraţia Capitalei, chiar şi în situaţii a căror rezolvare nu reclamă cine ştie ce eforturi, și cât de indiferenți sunt angajații Primăriei Generale chiar și când primesc reclamații din partea altor reprezentanți ai statului.

Pe 2 februarie, editorul foto al României libere a avut nefericita plăcere de a trece cu autoturismul proprietate personală printr-o groapă din asfaltul Bulevardului Kiselleff. Incidentul nu a rămas, evident, fără urmări: caseta de direcție a mașinii a cedat pe loc. Colegul nostru a oprit și, cu gândul să-și recupereze cumva paguba de la municipalitate, a sunat la 112, pentru a obține o consemnare oficială a modului cum înțelege Primăria Generală să aibă grijă de drumurile din admnistrarea sa. După zece minute, a venit un echipaj de poliție, care a inspectat groapa și a confirmat existența capcanei plasată chiar în fața Muzeului Satului. Agenții i-au explicat colegului nostru că incidentul, deși nefericit, nu este de competența lor – nu e accident rutier, singura victimă fiind caseta de direcție. Dar oamenii legii l-au asigurat că au cerut personal Administrației Străzilor București să vină să reparare gaura din asfalt care putea face pagubă și în buzunarul altor șoferi.

Timp de 20 de zile, colegul nostru a constatat, trecând în fiecare zi – cu bicicleta – pe lângă groapa care l-a lăsat pieton, că nu fusese acoperită. Echipa de intervenție a Primăriei nu a făcut practic nimic, în ciuda asigurărilor polițiștilor. Pe 26 februarie, am vrut să aflăm direct de la sursă – Admnistrația Străzilor București – de ce un apel venit nu de la un simplu cetățean, ci chiar de la o autoritate a statului este ignorat. Alina Dumitrescu, purtător de cuvânt al instituției, după ce a ascultat povestea de mai sus, ne-a comunicat rapid: “Stați, că trimitem o echipă, să rezolve problema".  I-am explicat că, de fapt, noi dorim să știm de ce groapa respectivă a rămas neasfaltată 24 de zile, deși chiar Poliția a semnalat că reprezintă un pericol. “Atunci, trimiteți o solicitare de presă la Biroul de Presă al Primăriei Capitalei”, ne-a cerut Alina Dumitrescu. Ceea am și făcut.

Am revenit cu un telefon pe 2 martie, pentru că nu primisem încă răspunsul solicitat, iar reprezentanții Biroul de Presă ne-au comunicat că e în lucru și mai au nevoie de câteva zile până îl dau gata. În schimb, surpriză, a doua zi după ce noi am sunat la Administrația Străzilor, groapa a dispărut sub un petic pătrat de bitum, așezat cu grijă de muncitorii unei instituții panicată că opinia publică ar putea afla despre cât de ineficientă este.

UPDATE: Admnistrația Străzilor București ne-a oferit un răspuns, după publicarea articolului de mai sus, cu privire la situația de pe bulevardul Kiseleff. "În momentul de față, groapa respectivă a fost astupată și s-a intervenit și asupra altor gropi de pe aceeași arteră, descoperite în momentul deplasării în teren în scopul remedierii deficiențelor. În luna februarie, condițiile meteo au îngreunat intervențiile și s-a acționat etapizat. Săptămâna trecută s-a lucrat pe strada Kiseleff și în continuare se intervine și pe celelalte artere. Programul de reabilitare a drumurilor din Capitală începe din data de 15 martie, dacă vremea va permite acest lucru", ne-a comunicat Alina Dumitrescu, purtător de cuvânt al Administrației Străzilor București.

 

100 de milioane de euro, cheltuiți degeaba

Primăria a cheltuit, între 2011 și 2014, peste 100 de milioane de euro pentru întreţinerea a 204 străzi din cele 800 pe care le are în grijă, după cum a relatat România liberă anul trecut. Administraţia Străzilor Bucureşti a semnat în 2011 6 acorduri-cadru de întreţinere multianuală, pentru 6 pachete de străzi cuprinzând 204 străzi, în baza cărora, ulterior, în funcţie de necesităţi, s-au încheiat contracte subsecvente de întreţinere. Acordurile-cadru vor expira în primăvara anului 2015. Cele 480 de milioane de lei au fost folosite doar pentru arterele principale, pe care circulă mijloacele de transport în comun, iar contractele se referă exclusiv la lucrări de întreţinere, adică intervenţii punctuale pentru remedierea defecţiunilor apărute în carosabil, nu includ lucrări de reabilitare capitală a străzilor.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă