În 2008, Guvernul promitea că românii se vor bucura la finele lui 2012 de aproximativ 1.050 de kilometri de autostradă. Cu un an înainte de termenul-limită 2012, şanse reale de terminare au doar vreo 245 kilometri.
Unul dintre principalele obiective ale autorităţilor era „finalizarea coridorului IV paneuropean Nădlac -Constanţa (total 855 km) la nivel de autostradă până în anul 2012, cu excepţia tronsonului Sibiu-Piteşti (120 km), ce va fi realizat prin concesiune cu finalizare în 2013-2014″.
Din cei 735 kilometri, la termen pot fi terminaţi cel mult 32 de kilometri între Arad şi Timişoara, 12 kilometri pe centura Arad şi alţi 70 de kilometri între Cernavodă şi Constanţa (fiind inclusă aici centura acestui oraş), adică un total de 114 kilometri de autostradă. Dacă adăugăm 17 kilometri din centura Sibiu deschişi circulaţiei în decembrie 2010, rezultă că pe coridorul IV vor fi fost deschişi circulaţiei, între 2009 şi 2012, 131 kilometri, adică 17% din ce s-a promis.
România Liberă vă prezintă imagini video recente de pe câteva şantiere ale coridorului IV paneuropean Nădlac – Constanţa, obţinute prin amabilitatea Ministerului Transporturilor.