-0 C
București
luni, 23 decembrie 2024
AcasăSpecialPonta: Este esenţial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania

Ponta: Este esenţial pentru România să fie continuat proiectul Autostrăzii Transilvania

Premierul Victor Ponta consideră că este esenţial pentru România să fie continuată construcţia Autostrăzii Transilvania, o soluţie de finanţare a proiectului început în 2004 fiind parteneriatul public-privat, potrivit Mediafax.

Întrebat, miercuri, la UBB Cluj-Napoca, dacă Guvernul va sprijini proiectele importante ale municipiului condus de Emil Boc, Victor Ponta a spus că Guvernul va sprijini proiectele care ţin de municipiu, judeţ şi de regiune, amintind de prelungirea pistei aeroportului şi Autostrada Transilvania.

„Susţin toate proiectele care ţin de municipiu, de judeţ, de Transilvania şi care le putem face în mod real – prelungirea pistei aeroportului sau Autostrada Transilvania. Nu-i mai spunem Bechtel, să-i spunem Transilvania, şi să găsim o soluţie prin care nu stând tot timpul, depinzând de un contract care nu se mai termină niciodată, cu Bechtel, de fapt să nu avem autostradă. Este esenţial pentru România, nu numai pentru Transilvania, ca acel proiect corect şi bun şi inteligent din 2004 să fie continuat, nu cu cei de la Bechtel. Resursele nu pot veni doar din bugetul de stat. Pot veni şi din bugetul de stat şi pot veni din dezvoltarea parteneriatelor public-private”, a spus Ponta.

El a precizat că la sfârşitul lunii se vor afla primele rezultate referitoare la proiectul de parteneriat public-privat pentru tronsonul Comarnic-Braşov, însă pentru ca Autostrada Transilvania să intre pe procedurile de parteneriat public-privat trebuie încheiat contractul cu Bechtel pentru că, altfel, „nu se poate găsi o altă soluţie de finanţare”.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

Pe fondul disputelor politice iniţiate de partidele care s-au succedat la guvernare şi fără bani alocaţi de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar până în prezent au fost executaţi doar 52 de kilometri.

Cele mai citite

Pierderi masive în războiul din Ucraina: Jurnaliștii au identificat peste 84.000 de victime, dar cifrele reale ar putea fi mult mai mari

O investigație comună realizată de BBC Rusia și Mediazona, citată de Kyiv Independent, a identificat numele a 84.761 de soldați ruși care au murit...
00:04:37

VIDEO 35 de ani de la Revoluție

Anul 2024 marchează trei decenii și jumătate de la Revoluția Română din decembrie 1989, un eveniment care a schimbat radical destinul și direcția țării....

Prognoza economică a României pentru 2024 revizuită semnificativ în scădere la 1%

România va înregistra o creștere economică de doar 1% în 2024, în scădere considerabilă față de estimările anterioare de 2,8%, pe fondul unui declin...
Ultima oră
Pe aceeași temă