Noua sefa a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Tiron (foto), a fost implicata intr-o serie de controverse in calitatea sa director l Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi. In timpul mandatului sau, licitatiile pentru soseaua de centura din Suceava si Iasi au fost castigate de doua firme care au oferit pretul cel mai mare.
Dorina Tiron revine in fruntea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale la doi ani de cand a parasit aceasta functie. Tiron a lucrat din anul 1994 in cadrul Directiei Regionale Iasi a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Intre anii 2003 si 2006 a fost director regional al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, dupa ce, in prealabil, in perioada 1999-2003 a detinut functiile de director tehnic si director general al acestei directii. Sprijinita de Relu Fenechiu, Dorina Tiron a fost numita la conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale in 2006, unde a ramas pana in 2007, pentru ca apoi sa revina in fruntea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi. In octombrie anul trecut, Tiron a fost criticata dur de fostul premier Calin Popescu Tariceanu, care a vizitat santierul soselei de centura a Iasiului inaintea campaniei electorale.
"Cum puteti face o sosea ocolitoare cu o singura banda de mers pentru fiecare sens? Voi faceti sosea ocolitoare prin oras? Nu va ganditi ce trafic va fi aici, avand in vedere ca Iasiul e capitala Moldovei?", i-a reprosat Tariceanu lui Tiron. Lucrarile la soseaua de centura a Iasiului au fost castigate de firma Vega 93 din Galati, patronata de omul de afaceri Corneliu Istrate, sponsor oficial al PSD in campania electorala din 2004. Licitatia a fost contestata pe motiv ca a fost desemnata castigatoare firma care a oferit pretul cel mai mare pentru lucrari.
Totodata, Dorina Tiron a fost acuzata de presa, pe vremea cand era sefa Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi, ca a incasat comisioane pentru a atribui lucrarile firmei care a licitat cel mai mult la viitoarea sosea de centura a municipiului Suceava. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis anularea licitatiei pentru atribuirea contractului de lucrari pentru realizarea primei rute ocolitoare a municipiului Suceava, dupa ce, in noiembrie 2007, SC Constructii Feroviare – Grup Colas SA Iasi (SCCF) a castigat licitatia respectiva.
Varianta ocolitoare a municipiului Suceava are peste 13 kilometri, iar licitatia a fost organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA – Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi. SCCF Iasi a castigat, desi licitase cu doua milioane de euro mai mult decat cealalta firma care participase la licitatie, compania maghiara Vegyepszer ZRt. Intrebata la vremea respectiva de ce a fost desemnata castigatoare SCCF Iasi, Dorina Tiron a afirmat ca "oferta tehnica prezentata de SC Vegyepszer ZRt SA Budapesta – sucursala Miercurea Ciuc a fost modesta, fiind intocmita cu ignorarea cerintelor documentatiei de atribuire".