Privatizarea CFR Marfă reprezintă un proiect vital, dar care nu trebuie făcut „cu orice preţ”, a declarat, luni, după audierile din comisiile parlamentare, ministrul propus al Transporturilor, Dan Marian Costescu, relatează Mediafax.
„În ceea ce priveşte CFR Marfă este vital să se continue procesul de privatizare, dar nu cu orice preţ. Nu putem să ne batem joc să dăm o companie care este acum pe pierdere, sau poate să facem asta dar după o analiză. Trebuie să vedem în ce stadiu este compania, să facem o evaluare şi să decidem împreună cu colegii cu care dintre măsurile propuse (investitor strategic sau IPO la bursă) vom merge mai departe. Este una dintre priorităţile noastre”, a spus Costescu.
Citește și: Miniștrii lui Cioloș, audiați în comisiile de specialitate
Costescu – în prezent directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR – a afirmat că a lansat un proces privind modernizarea unor gări cu bani europeni.
„Am demarat personal un proiect la calea ferată, în plus faţă de pachetul reşedinţă de judeţ, dezvoltat în etapa anterioară. Am planificat încă 47 de staţii de cale ferată de importanţă imediat următoare. Dintre acestea, 7 sunt cele rămase din programul vechi, restul 40 nu sunt reşedinţă de judeţ dar sunt foarte importante, sunt noduri, generează trafic şi trebuie reabilitate”, a spus el.
Costescu estimează că Tarom va reintre anul viitor pe profit, iar despre Gara de Nord a spus că „nu poate rămâne aşa”.
Întrebat dacă va decide construcţia unei linii fie de metrou fie de cale ferată de la Bucureşti până la aeroportul Otopeni, Costescu a spus că în condiţii normale într-o ţară europeană nu este un lux să existe ambele modalităţi de transport.
Dan Marian Costescu, propus ministru al Transporturilor, a primit luni avizul comisiilor parlamentare cu 37 de voturi „pentru” şi 2 „împotrivă”.
Costescu este, din luna martie, directorul general al CFR SA, iar anterior a lucrat pentru companii private sau de stat, din România şi Europa, din domenii precum industrie sau exploatare feroviară.