Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Marile semne de întrebare ale tragediei de pe lacul Siutghiol

Patru persoane au murit cu zile în urma părbușirii elicopterului SMURD. Martorii oculari acuză intervenția tardivă și ineficientă a autorităților. Toate cele patru persoane aflat în elicopterul care s-a prăbușit, luni după-amiază, în lacul Siutghiol din Mamaia, au murit. Procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti și criminaliștii au demarat o anchetă pentru a stabili vinovații. ”Oamenii aceștia au murit cu zile”, așa cum spunea un martor al tragediei, din cauza incompetenței criminale a autorităților. Un întreg aparat administrativ s-a bâlbâit, a acționat ineficient, cu întârziere și se face responsabil de decesul celor din elicopter, care au supraviețuit accidentului și care au strigat disperați, minute în șir, după ajutor.

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

16.12.2014 - 19:20

Patru persoane au murit cu zile în urma părbușirii elicopterului SMURD. Martorii oculari acuză intervenția tardivă și ineficientă a autorităților. Toate cele patru persoane aflat în elicopterul care s-a prăbușit, luni după-amiază, în lacul Siutghiol din Mamaia, au murit. Procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti și criminaliștii au demarat o anchetă pentru a stabili vinovații. ”Oamenii aceștia au murit cu zile”, așa cum spunea un martor al tragediei, din cauza incompetenței criminale a autorităților. Un întreg aparat administrativ s-a bâlbâit, a acționat ineficient, cu întârziere și se face responsabil de decesul celor din elicopter, care au supraviețuit accidentului și care au strigat disperați, minute în șir, după ajutor.

Reporterii TV au ajuns la fața tragediei mai redepe decât multe dintre instituțiile statului, iar unele dintre acestea, care au ca obiectiv salvarea pe mare, nici măcar nu au fost anunțate. Ministrul Oprea, secretarul Raed Arafat și prefectul Constanței se călcau ieri pe picioare la locul tragediei, dar pompierii au ajuns cu întârzire, spun martorii, cu o ambarcațiune căreia nu au putut să îi pornească motorul. Ministrul Rus a declarat însă ieri, aproape cu cinism, că autoritățile au acționat foarte bine.

Filmul evenimentelor

Elicopterul EC 135 SMURD - 348 transportase o pacientă de 79 de ani, cu embolie pulmonară, de la spitalul din Tulcea la cel din Constanța. Potrivit ROMATSA, la ora 16.07, elicopterul a decolat de la Constanța spre Tuzla urmând procedurile de management a traficului aerian. ”La ora 16.16 elicopterul s-a prăbușit în lacul Siutghiol în Mamaia la aproximativ 500 m de mal. La ora 16.17 conform Hotărârii de Guvern 741/2008 a fost declanșată procedura de căutare și salvare, în urma apelului telefonic la 112 făcut de localnici”, spun reprezentanții ROMATSA.

Potrivit acestora, condițiile meteo erau bune, vizibilitatea de peste 6 km, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce înseamnă că zbura sub 3000 metri altitudine. ”Temperatura apei era de două grade Celsius. Conform manualului internaţional de căutare-salvare şi a specificaţiilor din diagrama acestuia, în situaţia dată, supravieţuirea conştientă ar fi putut fi de cel mult 12 minute, iar supravieţuirea generală, de cel mult 20 de minute, într-o apă de două grade Celsius", a declarat ieri Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI.

Cât de repede a interevenit ISU

Accidentul a avut loc la 16.11, lucru confirmat și de Ministerul Afacerilor Interne. ”Accidentul a fost semnalat prin sistemul de urgență 112 la ora 16.11, iar în jurul orei 16.30 primele echipaje ale ISU Dobrogea au început operațiunile de căutare pe lac. La ora 16.45, medicul Laura Vizireanu a fost găsită, resuscitată și transportată la Spitalul Județean Constanța, unde însă a încetat din viață”, au precizat reprezentanții MAI

Martorii contrazic MAI

Un martor al accidentului aviatic din Mamaia, județul Constanța, a declarat pentru B1 TV, că victimele au ieșit la suprafață și au strigat după ajutor, însă echipajele de salvare au venit mult prea târziu. ”La 16:12 a fost primul meu apel la 112. Au zis că știm și mi-au închis telefonul. Cred că am sunat de 7 ori pentru că țipetele erau îngrozitoare. E un sentiment îngrozitor să auzi cum patru oameni țipă după ajutor și tu să nu poți face nimic. La ora 18.03 eram în mijlocul strîăzii, vorbeam cu pompierii la telefon. Aici pompierii nu ajunseseră. Erau în schimb două mașini de salvare, care au venit mult mai devreme, dar care nu au avut efectiv ce să facă, nu erau echipate cu o barcă să ajungă la victime”, spune martorul.

Aceasta afirmă că pompierii s-au oprit inițiat în zona hotelului Rex, mult mai departe de zona Butoaie, unde a avut loc accidentul. Victimele au strigat după ajutor timp de 20 de minute și că primul care a ajuns la locul accidentului a fost un pescar. ”Nu am putut să fac mai mult decât a da telefon. Am vorbit cu pompierii care mi-au zis să ies pe stradă pe bulevardul Mamaia. Țipând foarte tare la 112 mi-au dat legătura la pompieri. Mi-au zis că au plecat din Constanța și de aceea ajung foarte greu. Sirenele le-am auzit, spunând la telefon să meargă până la butoaie, exact în față la Butoaie s-a întâmplat accidentul. Ei s-au oprit în altă parte și au venit pe jos. La ora 18:03 pompierii nu erau aici. La acea oră eram în mijlocul străzii, vorbeam cu pompierii la telefon. Erau două mașini de salvare care au venit mult mai devreme, dar care nu au avut ce să facă că nu erau echipate cu barcă”, a povestit martorul.

Anca Chiriţescu, purtătorul de cuvânt al ISU Dobrogea, declara că primele echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă au ajuns la locul prăbuşirii elicopterului SMURD la 15 minute de la anunţul primit la 112 . De asemenea secretarul de stat Raed Arafat a declarat că primele echipaje au plecat la ora 16.14, fără să specifice și când au ajuns. Distanța dintre sediul ISU și locul accidentului, refăcută de reporterul România liberă, este de 9,3 kilometri.

Iată mărturia cutremărătoare a unul alt martor, așa cum e postată ea pe Facbook: ”Un amic a sunat la 112, iar eu am fugit să caut o barcă. Am găsit una cu vâsle, la 2 km de locul prăbușirii, inutilă. După jumătate de oră au apărut pompierii, cu o barca dezumflată, plângându-se că nu au făcut cursuri de barcagii. Dupa ce i-am ajutat să bage barca la apă au plecat cu vâsle mici, pentru că nu aveau cheie la motor. Au reușit să scoată o femeie. Au resuscitat-o vreo jumătate de oră și au perfuzat-o”.

Motorul bărcii nu a funcționat

O altă problemă la care trebuie să răspundă autoritățile este de ce motorul bărcii cu care au intervenit angajații ISU Dobrogea nu a funcționat. Martorii spun că aceștia s-au urcat în barcă și au vâslit către victime, pentru că motorul nu a pornit, lucru confirmat și de purtătorul de cuvânt al ISU Dobrogea.

Raed Arafat a încercat o explicație. Potrivit acestuia, au intervenit trei bărci. ”Au fost întrebări că de ce sunt bărci cu vâsle. Bărcile cu vâsle sunt pentru că dacă sunt scafandri jos, nu poţi să ai bărci cu motor. Eu ştiu că s-a intervenit cu trei bărci, dintre care la două motoarele au funcţionat şi s-a reuşit să fie scoasă prima persoană la 15 minute după sosirea lor. La 16.11 a fost primul apel telefonic, iar la 16.14 au plecat deja echipajele, la 16.30 au sosit la faţa locului, iar la 16.45, dacă informaţiile nu sunt greşite, prima victimă care a fost găsită a fost dusă în barcă sub resuscitare. Deci aceştia au fost timpii de reacţie şi de intervenţie”, a afirmat Raed Arafat, luni seară, la fața locului. Acesta a mai spus că atunci când sunt scafandri în apă ambarcațiunile își opresc motoarele, pentru a nu risca să îi rănească.

Afirmațiile lui Arafat sunt contrazise de martorul ocular, care spune că la 18.03 echipele ISU nu ajunseseră. ” Victimele au strigat vreo 20 de minute după care nu s-au mai auzit. Oamenii ăștia au murit cu zile din cauza sistemului”, a spus martorul. Arafat a afirmat ieri că leziunile suferite de victime le-ar fi pus în imposibilitatea de a striga după ajutor. Afirmațiile sale sunt contrazise de imagini publicate ieri de Digi 24, în care se vede clar cum un bărbat striga disperat după ajutor și spunea că nu mai rezistă.

Mobilizare generală

La câteva ore de la accident, la fața locului era mobilizare generală. La operațiunile de căutare a victimelor au participat circa 180 de angajați din cadrul Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Apărării Naționale, printre care scafandri, pompieri salvatori, jandarmi, polițiști și polițiști de frontieră din Garda de Coastă. Căutările au fost îngreunate de temperatura scăzută a apei și cantitatea mare de mâl de pe fundul lacului. La ora 18.00, câteva bărci căutau victimele cu ajutorul unor reflectoare. Un elicopter care să ilumineze mai bine zona a ajuns de-abia spre miezul nopții.

Speranțe deșarte

Laura Vizireanu, medicul aflat în elicopter, a fost prima persoană recuperată din apă de către un pescar. Arafat a recunoscut că prima victimă scoasă din apă, medicul Laura Vizireanu, a fost adusă la mal cu o barcă pescărească, el spunând că împreună cu victima se afla în barcă şi un paramedic pompier. Aceasta a fost resuscitată iniţial de medicii de pe ambulanţă timp de aproximativ 45 de minute, ea răspunzând manevrelor de resuscitare.

Ulterior, femeia a fost transportată la Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa şi internată în stare critică la secţia de terapie intensivă, unde a murit câteva ore mai târziu. Martorii spun că primul a ajuns la locul accidentului un localnic din Ovidiu, Raed Arafat spune că au ajuns angajații ISU. A doua persoană găsită, după peste trei ore de căutări, a fost copilotul elicopterului, care a fost adus cu şalupa la mal în jurul orei 21.30, la aproximativ cinci ore de la prăbuşirea elicopterului. Medicii i-au făcut masaj cardiac şi apoi l-au transportat la spital, unde au continuat manevrele de resuscitare timp de peste o oră, cadrele medicale făcând tot posibilul să-l resusciteze, încălzind corpul şi încercând repornirea inimii, însă fără rezultat. Era inutil.

„Victima era legată de scaun cu centura de siguranţă, la o adâncime de şase metri”, a spus Marian Ciulei, scafandrul ISU care a găsit-o.  A treia persoană, pilotul elicopterului, a fost adusă la mal la miezul nopţii, şi în cazul acesteia fiind făcute manevre de resuscitare timp de câteva zeci de minute, tot fără rezultat. La aproximativ 12 ore de la prăbuşirea elicopterului SMURD, scafandrii au reuşit să găsească şi trupul celei de-a patra persoane care se afa în aparatul de zbor, fiind vorba despre asistenta medicală Gabriela Harton, în vârstă de 38 de ani. Trupul acesteia a fost găsit în jurul orei 04.30, decesul femeii fiind declarat chiar la faţa locului. ”Scafandrii au intervenit în condiţii extrem de grele, în altă ţară probabil spuneau să continue căutările a doua zi”, a mai afirmat Raed Arafat. 

Un elicopter controversat

Elicopterul care s-a prăbuşit luni după-amiază a fost achiziţionat de Consiliul Judeţean Constanţa în noiembrie 2012 şi a fost transferat pe 25 noiembrie 2014 pentru a fi utilizat de SMURD. A costat circa cinci milioane de euro și a fost achiziționat din fonduri europene. Centrul de Investigații Media arăta, luna trecută, că elicopterul, achiziționat pentru intervenții în caz de dezastre, a realizat, într-un an și jumătate, 588 de zboruri (în total 153 de ore), dar niciunul în scopul pentru care a fost achiziționat.

În ianuarie 2014, un vicepreședinte al CJ Constanţa a zurvolat cu elicopterul județul înzăpezit și a relatat că programul de realizare de perdele forestiere, un program al consiliului, a fost un succes. Până nu se cunosc cu exactitate cauzele accidentului, Inspectoratul de Aviaţie a decis ca toate elicopterele SMURD din ţară să fie oprite la sol. Nicușor Constantinescu a replicat ieri, spunând că aparatul a efectuat 148 de ore de zbor, conform destinației pentru care a fost achiziționat. ”Destinaţia lui nu este numai de a transporta pacienţi, este de a survola teritoriul Constanţei, al Dobrogei, teritoriul Mării Negre”, a spus el.

Constantinescu, atac dur la Raed Arafat

Președintele CJ, Nicușor Constantinescu, a declarat că elicopterul a fost preluat de SMURD, în urma unei licitații publice, fără acceptul său, schimbându-i-se destinația. ”Destinaţia acestui elicopter a fost schimbată de către domnul Arafat, care l-a preluat, i-a schimbat destinaţia contractului şi s-a întâmplat nenorocirea pe care aţi văzut-o ieri. Ăsta este adevărul pe care nu vrea nimeni să-l spună (...) Am refuzat să predau în 2013 acest elicopter structurilor Ministerului de Interne, domnului Arafat, fără să îşi asume cineva responsabilitatea schimbării destinaţiei. Eu, Nicuşor Constantinescu, nu pot, că s-a trezit domnul Arafat, să schimbe destinaţia elicopterului, care este România-Bulgaria, care este configurat, pregătit (...) I-am spus: «domnule Arafat, domnule secretar de stat, dacă vrei semnează dumneata pe contract, anulează-l, semnează, răspunde în faţa lumii, ia aprobare de la Uniunea Europeană şi eu ţi-l dau”, a susţinut preşedintele CJ Constanţa.

Acesta a spus că elicopterul avea flotoare care i-ar fi permis aterizarea pe apă, la momentul predării către SMURD. Protocolul prevede ca atunci când se zboară deasupra apei membrii echipajului să fie dotați cu veste de salvare, pe care victimele nu le purtau. ”Pentru flotoare lăsăm colegii de la aviație să explice când se pun flotoarele și când nu se pun pentru că acest elicopter nu era prevăzut să intervină în largul mării. Greu de zis dacă aveau mai multe șanse în cazul în care existau aceste flotoare”, a replicat Arafat. Elicopterul SMURD nu îndeplinea condiţiile tehnice pentru a opera pe mare, nefiind dotat cu pilot automat şi baliză pentru semnalizare în caz de accident aviatic pe mare, ceea ce făcea inutilă utilizarea flotoarelor, au anunţat, ieri, oficialii MAI.

Nici un telefon la singura agenție specializată: ARSVOM

O altă întrebare fără răspuns este de ce nu a fost folosită Căpitănia Constanța. ”Eu ştiu că ieri, din păcate, Căpitănia Portului Constanţa nu a fost activată pentru a interveni cu bărci de mare viteză. Ştiţi că exista o navă Jupiter pe lac, la 500 de metri de locul naufragiului? De ce nu a fost activată?”, a spus Constantinescu. Acesta a spus că a anunțat autoritățile competente, inclusiv prefectul, care provine din același partid ca șeful CJ. Lacul Siutghiol este în jurisdicția Căpităniei Zonale Constanța.

Nu a fost contactată nici Agenția de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM), deși aceasta are ca scop ”efectuarea acțiunilor de căutare, asistență și salvare” și avea chiar o ambarcațiune pe Siutghiol. Raed Arafat a afirmat că ARSVOM nu a fost contactat pentru că ambarcațiunea intervine numai pe timpul sezonului cald.

”Șalupa are program de lucru numai până la finalul sezonului, și intră în conservare”, a spus el. Șeful ARSVOM, Iulian Crețu, a spus că nu fost contactat pentru a ajuta, dar s-a autosesizat și a trimis pilotul bărcii să intervină voluntar pentru a salva vieților celor din accident. ”Suntem arondați la serviciul de urgență 112, dar pe parte maritimă, prin Centrul Maritim de Coordonare. Dacă 112 ne-ar fi anunțat pe noi, în 5, maxim 10 minute, eram în zonă. Dar noi nu am fost anunțați. Nimeni nu și-a imaginat că noi, fiind agenție de salvare pe mare, avem o șalupă și pe lac. (...) De unde se afla șalupa, puteam ajunge în maximum 10 minute în zonă”, a precizat acesta, care a subliniat că a aflat de accident de la televizor. ARSVOM este subordonată Ministerului Transporturilor. Epava elicopterului prăbuşit, luni după-amiază, în lacul Siutghiol, a fost recuperată şi adusă la mal de echipele de intervenţie la 24 de ore de la producerea accidentului aviatic, urmând să fie dusă la centrul CERONAV, de unde va fi preluată de către anchetatori pentru a fi expertizată.

Prefectura se spală pe mâini

În loc să prezinte un punct de vedere asupra întebărilor din caz, în calitate de șef al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență, Prefectura Constanței a încercat numai să spele imaginea prefectului, Radu Volcinschi, susținut de PSD. ”Comunicarea cu mass-media s-a realizat de către reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne. Singura declarație a prefectului privind tragicul accident aviatic s-a referit la faptul că la fața locului au fost trimise echipaje de Pompieri, Ambulanță, Poliție și Scafandri”, spun reprezentanții prefecturii.

Instituția Prefectului este însă datoare să răspundă la toate întrebările care se ridică din acest caz, începând de la cele referitoare la starea materială a activelor ISU până la timpul real de intervenție. Am trăit personal situații când angajații ISU, chemați la o suspiciune de incendiu într-o scară de bloc, nu aveau nici măcar o lanternă pentru a verifica puțul liftului, așa că o barcă al cărei motor nu funcționează nu miră, dar cineva trebuie să răspundă. Reamintim că șapte persoane au murit în acest an în accidente tragice în Constanța.

Cazul Beirut

ISU Dobrogea a fost criticat dur și pentru modul în care a intervenit în cazul incendiului de la restarantul Beirut, din primăvara acestui an, în care trei tinere și-au pierdut viața. Pe de o parte martorii spun că mașinile de intervenție au venit cu întârziere, deși se aflau la câteva sute de metri de restaurant, și fără uneltele necesare, pe de altă parte este de acuzat lipsa de reacție a ISU, care controlase restaurantul în 2010, a găsit nereguli, dar nu a mișcat niciun deget pentru a obliga firma să le remedieze. După 4 ani și după tragedie, conducerea ISU a constatat că societatea care opera restaurantul nu avea autorizație de funcționare emisă de către ei. Ancheta este în curs.

Șefi penali la ISU

ISU Dobrogea are angajați care se dedică în totalitate muncii de salvare de vieți omenești și bunuri, dar a avut parte și de șefi penali, la propriu. Fostul şef al ISU Dobrogea, generalul în rezervă Petre Trandafir, fostul său prim-adjunct, un colonel şi un maior au fost condamnaţi definitiv, la începutul acestui an, de instanţa supremă, la câte trei ani şi şase luni de închisoare cu executare în dosarul privind fraudarea unui concurs din 2007, alături de o gașcă întreagă din fosta conducere. Judecătorii au decis că 207 de persoane au obținut un post în cazul instituției dând șpagă, iar conducerea a falsificat rezultatele concursului.

SANCȚIUNI - Șeful ISU Dobrogea, demis

Ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a decis demiterea şefului ISU Constanţa, Viorel Jianu, şi propune premierului Victor Ponta să îl schimbe din funcţie pe prefectul judeţului, Radu Volcinschi, urmare a problemelor la intervenţia de după prăbuşirea elicopterului SMURD. ”Pentru creşterea potenţialului operaţional la nivelul judeţului Constanţa şi întărirea mecanismelor de cooperare la nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa, domnul viceprim-ministru pentru securitate naţională, ministrul Afacerilor Interne Gabriel Oprea a dispus schimbarea din funcţie a şefului Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa, colonel Viorel Jianu, şi a propus primului-ministru schimbarea din funcţie a prefectului judeţului Constanţa, domnul Radu Volcinschi, care este şi preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă în cadrul Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă", a anunţat Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI.

EROI - Cine sunt victimele

Pilotul elicopterului, comandor Petre Corneliu Cătuneanu, avea 47 de ani, era căsătorit și avea un copil. Era angajat al Ministerului Afacerilor Interne de 10 ani, și a absolvit Școala Militară în urmă cu 23 de ani. Avea la activ 2.900 de ore de zbor, dintre care aproximativ 2.000 pe elicopter de tip EC 135.

Copilotul, căpitan comandor Ginel Claudiu Crăcănel (42 ani, căsătorit, un copil minor) avea la activ 1.600 de ore de zbor, dintre care 500 pe acest tip de elicopter. Era angajat al Ministerului Afacerilor Interne de 7 ani și absolvise cursurile Școlii Militare în urmă cu 18 ani. Medicul din cadrul SMURD Constanța, Vizireanu Laura avea 39 de ani și un copil, iar asistenta medicală, Gabriela Camelia Harton 38 de ani și lucra în cadrul SMURD din anul 2008. Aceasta și-a anunțat partenerul de viață, printr-un SMS, chiar înainte de decolare, că este însărcinată: ”Iubi, decolăm spre Kogălniceanu. Eram sigură că e pozitiv". Prietenul ei urma să o ceară în căsătorie de Crăciun. Fostul ei soț a murit anul trecut de cancer. Fata ei a rămas orfană, la 12 ani. Trupurile celor patru au fost depuse ieri la capela Spitalului Județean Constanța, unde sute de oameni au venit să aprindă o lumânare.
 

VINĂ - Lecțiile precedentului Apuseni

După tragicul accident din munții Apuseni, premierul Victor Ponta a înființat un nou Departament pentru situații de urgență (DSU) în Ministerul de Interne și o Comisie interministerială pentru suport tehnic (CIMST). Ambele sunt conduse de către Raed Arafat, printr-o decizie a lui Victor Ponta. Același Arafat pe care, după accident, Ponta era eliberat din funcția de secretar de stat din Ministerul Sănătății.

Luni, acțiunea de salvarea a fost coordonată de ministrul Oprea, făcând practic inutile aceste două noi instituții înființare de premier. În condițiile acestea însă, întreaga responsabilitate pentru coordonarea acțiunii de salvarea aparține celor două instituții conduse de Raed Arafat. La tragedia din Mamaia, ministrul Gabriel Oprea a activat Centrul Operativ de la Guvern. Până acum, în cazurile Apuseni și Beirut nu a fost găsit niciun vinovat. Până în prezent s-au prăbușit cinci elicoptere SMURD, iar în urma accidentelor au murit 12 persoane.

ÎNTREBĂRI

În urma analizei filmului evenimentelor, se ridică mai multe întrebări, la care autoritățile trebuie să găsească răspunsuri:

- De ce medicii se aflau în elicopter, pentru realimentare, dacă misiunea lor se terminase?

- De ce motorul bărcii Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea, cu care s-a intervenit inițial, nu funcționa?

- Ar fi putut fi salvați cei patru dacă motorul ar fi funcționat?

- Cât timp au supraviețuit victimele după accident?

- Care a fost rolul Prefecturii, instituția care coordonează ISU?

- De ce nu a fost activată Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe mare, care avea o șalupă în zonă?

- Cine este responsabil pentru coordonarea acțiunii de salvare?

- De ce elicopterul nu mai avea flotoare, deși zbura deasupra apei?

Citește totul despre:

Comentarii

loading...