4.4 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialMagazinele de fitze incep sa dispara de pe Calea Victoriei

Magazinele de fitze incep sa dispara de pe Calea Victoriei

Calea Victoriei e trista. Criza a vaduvit-o de clientii de alta data, atrasi de vitrinele selecte al caror nume spunea o intreaga poveste. Asa se face ca unii patroni de magazine se gandesc deja sa-si inchida afacerea din zona. De cand mall-urile de cartier au cucerit clientela, vanzarile patronilor din zona istorica a Bucurestiului au scazut drastic. In cursul saptamanii, aproape ca nu intra nimic in casa, noroc cu week-end-ul, rezervat de bucuresteni shopping-ului. Ca sa supravietuiasca, patronii de magazine si-au renegociat contractile de inchiriere cu proprietarii. De exemplu, chiria pentru un spatiu comercial de 41 mp la parter si 100 de mp la demisol ajungea, anul trecut, la 4.500 de euro pe luna. Astazi, tarifele au scazut cu peste 30%, de la 31,9 euro pe mp la 21,2 euro pe mp se specifica intr-un comunicat de presa emis de EuroMetropola.

 Aceasta tendinta de scadere a chiriilor pentru spatiile comerciale cele mai cautate (amplasate ultracentral si central) se manifesta pe toate pietele vest-europene. Specialistii in prognoze ne linistesc insa: Romania, alaturi de alte piete emergente precum Cehia Bulgaria, Polonia, Slovenia si Slovacia, vor avea o evolutie economica pozitiva in acest an, estimandu-se chiar o crestere a preturilor practicate pe metru patrat cu pana la 10%.
Ce se intampla in realitate pe piata bucuresteana? Unii proprietari de spatii comerciale au intrat, mai nou, la idei. Nu mai vor sa inchirieze decat pe termen lung, de preferinta unei banci. Sa nu auda in schimb de cazinouri si restaurante. Aceasta mentalitate este generata de contextual economic actual. In mintea omului de rand, investitia intr-un casino este riscanta, pe cand banca reprezinta o afacere eterna, ce daca e blocaj financiar? Adevarul este ca actualul context economic a determinat regandirea intregului plan de marketing in functie de posibilitatea de cumparare a clientului. Nu mai vindem pantofi de firma in centrul Capitalei, ori aducem marfa ieftina, ori mutam afacerea in mall-ul din Rahova. Si oricum, merge mai bine un outlet store in Militari sau Doamna Ghica ori o covrigarie langa Liceul de Muzica, explica consultantii imobiliari de la EuroMetropola.

Intr-o economie balcanica, sectorul alimentar ramane o afacere profitabila. Asa se face ca lanturile de supermarketuri au anuntat ca intentioneaza sa deschida noi magazine, care ar putea asigura locuri de munca pentru 12.500 de persoane.

Mai multe informatii financiare si bursiere puteti gasi pe www.romaniafinanciara.ro

Cele mai citite

Sondajele prezidențiale: Ciolacu și Simion, favoriți pentru turul doi, dar lupta rămâne strânsă

Sondaje recente indică avansul lui Marcel Ciolacu și o competiție acerbă între George Simion și Elena Lasconi pentru locul secund. Discrepanțele între rezultatele diferitelor...

Analiza PESTEL – Un instrument esențial în antreprenoriatul social

Într-un mediu de afaceri dinamic și adesea impredictibil, analiza PESTEL reprezintă un instrument esențial pentru antreprenorii sociali, oferind o perspectivă completă asupra factorilor externi...

Conflicte și acuzații în campania electorală: Elena Lasconi vs. Adrian Zuckerman și jocurile politice ale PNL și PSD

Candidata USR acuză presiuni din partea fostului ambasador american, Adrian Zuckerman, în timp ce liberalii speculează o alianță între PSD și Victor Ponta. Cine...
Ultima oră
Pe aceeași temă