25.7 C
București
luni, 23 septembrie 2024
AcasăSpecialFara reclame la sucuri si dulciuri in programele pentru copii

Fara reclame la sucuri si dulciuri in programele pentru copii

Obezitatea, ca si problemele grave de sanatate asociate acesteia, reprezinta efectele negative ale stilului de viata propriu societatilor avansate. Din nefericire, acesta a devenit caracteristic si copiilor in ultimii ani.

Comisia Europeana a adus in discutie, in Platforma pentru Dieta, Activitate Fizica si Sanatate, pe care a realizat-o, problema lipsei activitatilor fizice, a sportului, in viata europenilor, in general: "Cetatenii Uniunii Europene fac prea putina miscare si consuma prea mult: prea multa energie, prea multe calorii, prea multe grasimi, zahar si sare. Principala consecinta este o sustinuta si acuta crestere a ratei supraponderalitatii si obezitatii pe intregul continent. Aceasta crestere este severa in special in cazul copiilor si adolescentilor".

Potrivit codului, nu se vor promova produse alimentare si nealcoolice sau branduri copiilor prescolari (cu varste mai mici de sapte ani). Se vor efectua activitati de marketing destinate copiilor doar pentru acele produse alimentare si bauturi care indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal, definit in acest cod etic. Nu se vor promova companii si/sau branduri ale caror produse alimentare sau bauturi nealcoolice, in proportie de peste 50%, nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal pe nici un suport media adresat special copiilor sau o companie a carei audienta preconizata este formata din copii sub 12 ani, in proportie de peste 50%. Comisia Europeana recunoaste rolul principal pe care parintii il au in deciziile luate de catre copii, fapt pentru care in practicile de marketing nu se va submina autoritatea acestora. Nu vor fi incurajati sau influentati copiii pentru a-si impune dorintele si preferintele in cumpararea produselor alimentare sau a bauturilor nealcoolice.

Pentru suporturile media – televiziune, radio, cinema nu se vor face publicitate si/sau promotii acelor produse care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal in emisiunile, programele sau grilele de programe special concepute pentru copii sau a caror audienta preconizata este, in proportie de peste 50%, alcatuita din copii sub 12 ani. Nu se vor promova produsele care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal in presa scrisa adresata special copiilor sau acelor parti din presa destinata copiilor. Nu va fi sponsorizat nici un tip de suport media care promoveaza in programele, emisiunile sau materialele destinate copiilor sau a carui audienta preconizata este compusa, in proportie de peste 50% din copii, produse care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal.

Nu se vor plasa reclame si/sau promotii ale unor produse care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal pe pagini de internet sau bloguri destinate copiilor sau ai caror utilizatori sunt, in proportie de peste 50%, copii sub 12 ani. Nu se va face publicitate prin imprimarea unor branduri, logo-uri, nume, imagini ale unor personaje sau personalitati consacrate, reale sau fictive care reprezinta companii ale caror produse, in proportie de peste 50%, nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal. Nu vor fi folosite personaje reale si fictive si/sau celebritati din televiziune, filme, desene animate, jocuri video, sport, muzica, istorie etc. pentru a face reclama decat pentru produse care indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal.

Nu se vor incorpora nume sau simboluri de produse care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal sau de branduri ale caror produse, in proportie de peste 50%, nu indeplinesc Criteriul, in carti, jucarii si jocuri (inclusiv jocuri electronice, video, pe calculator si pe internet) destinate copiilor sub 12 ani. Doar branduri de produse care indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal vor putea fi folosite ca sponsori ai unor evenimente sportive, culturale sau scolare pentru copiii sub 12 ani. Nu se vor promova produse alimentare care contin si o componenta distractiva sau de joc, care nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal.  

» "Criteriul Nutritional Minimal"
Bauturi
Cu valoare nutritiva: apa, apa minerala si sifonul, care nu au zahar adaugat; bauturi cu cel putin 50% suc natural de fructe sau legume, care nu au zahar adaugat; lapte degresat sau partial degresat, lapte de soia sau de orez, care pot fi cu arome, care nu au zahar adaugat;  Cu valoare nutritiva scazuta: bauturi racoritoare si ceaiuri indulcite; bauturi ce contin mai putin de 50% suc natural de fructe sau legume, care au zahar adaugat bauturi al caror continut de cofeina este mai mare decat o cantitate neglijabila

Alimente
Grasimi – sa nu reprezinte peste 35% din totalul de calorii
Grasimi saturate si grasimi hidrogenate – sa nu reprezinte peste 10% din totalul de calorii.
Zahar adaugat – sa nu reprezinte mai mult de 35% din gramaj
Sare – sub 230 mg/portie la alimente de tip snack, sub 480 mg/portie la alimente de tipul cerealelor, supelor, pastelor fainoase si carnurilor, sub 600 mg/portie la alimente de tipul pizza, sandwichuri si feluri principale, sub 770 mg/meniu complet.

Valentina Grigore
Valentina Grigore
Valentina Grigore, sef departament Social
Cele mai citite

Adolescentă la volan urmărită de poliție pe străzile din București. A avariat cinci mașini

O tânără de 17 ani a fost urmărită în trafic de polițiști pe străzile din București. Incidentul s-a petrecut în jurul orei 3 dimineața,...

Două minivacanțe la sfârșit de an, dintre care una ar putea să aibă șapte zile

Guvernul ar putea acorda mai multe zile libere suplimentare în perioada sărbătorilor de Crăciun și Revelion, creând astfel minivacanțe prelungite pentru angajați. De Crăciun,...

Oierii își strigă durerea în fața Guvernului. Pesta le-a falimentat fermele

Ciobanii cer ridicarea carantinei și preț minim garantat pentru carne O delegație a protestatarilor a fost chemată la discuții în Palatul Victoria. Fermierii cer oprirea...
Ultima oră
Pe aceeași temă