1 C
București
sâmbătă, 28 decembrie 2024
AcasăSpecialBruxelles-ul alocă sume importante pentru promovarea produselor agro-alimentare europene

Bruxelles-ul alocă sume importante pentru promovarea produselor agro-alimentare europene

Comisia Europeană a prezentat, astăzi, un proiect de reformă a politicii de informare şi de promovare a produselor agricole şi alimentare europene. Această nouă politică de promovare, care beneficiază de un buget majorat şi, ulterior, de sprijinul unei agenţii executive europene, este menită să devină un adevărat instrument de cucerire a pieţelor.

Iniţiativa Executivului comunitar vizează să-i ajute pe profesioniştii din sector să se extindă la nivel internaţional şi să sensibilizeze mai bine consumatorii cu privire la calitatea produselor europene.

Citeşte şi: Parlamentul European: Mai mulţi bani pentru tinerii fermieri, plafonarea subvenţiilor pentru latifundiari

„Într-o lume în care consumatorii sunt mai sensibili la chestiuni legate de securitatea, calitatea şi durabilitatea modurilor de producţie alimentară, agricultorii şi întreprinderile mici sau mijlocii europene au un rol de jucat în acest sens. Sectorul agricol şi agroalimentar european este recunoscut pentru calitatea produselor sale şi pentru o respectare a normelor unică în lume. Înregistrând deja 110 miliarde euro la export, el reprezintă un atu considerabil în vederea dinamizării creşterii şi a ocupării forţei de muncă în cadrul Uniunii Europene” a declarat Dacian Cioloş, comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală.

Principalele elemente ale acestei reforme sunt:
 O creştere semnificativă a ajutoarelor destinate acţiunilor de informare şi de promovare, în scopul consolidării competitivităţii agriculturii europene. Ajutoarele europene ar trebui să treacă în mod treptat de la 61 de milioane euro în cadrul bugetului din 2013, la 200 de milioane euro în 2020;

 Punerea în aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai bună direcţionare a acţiunilor de promovare. Această strategie ar trebui să conducă la: creşterea finanţării programelor care vizează ţările terţe şi a programelor multiple (programe prezentate de către entităţi din mai multe state membre) printr-o taxă de cofinanţare mai ridicată pentru aceste două categorii: o cofinanţare de 60% din partea UE, în loc de 50%;pe piaţa internă, la îmbunătăţirea nivelului scăzut de cunoştinţe al consumatorilor cu privire la calităţile produselor agricole europene, în general, şi ale produselor recunoscute de sistemele europene de calitate, în special.

O extindere a domeniului de aplicare al măsurilor prin:
 posibilitatea reglementată de a menţiona originea şi mărcile produselor

 includerea printre beneficiari a organizaţiilor de producători

 includerea printre produsele eligibile în special a produselor agroalimentare prelucrate care pot face obiectul unor sisteme europene de calitate, cum ar fi pastele alimentare

 simplificarea procedurilor administrative printr-o selecţie care, de acum încolo, are loc într-o singură etapă, la Comisie, în loc de două etape, ca până acum (la nivelul statului membru şi apoi al Comisiei Europene)

 gestionarea facilitată a programelor elaborate în comun de entităţile mai multor state membre, prin intermediul unui ghişeu unic al Comisiei.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă