Enel România a premiat vineri câştigătorii celei de-a 7-a ediţii a concursului naţional Play Energy şi pe cei ai competiţiei interne We are Energy.
Cele două proiecte promovează diseminarea cunoştinţelor şi conştientizării cu privire la probleme de energie, implicând copiii şi tinerii în descoperirea lumii ştiinţei şi energiei.
„Play Energy” este un proiect educaţional dezvoltat de Enel la nivel internaţional în 10 ţări (Brazilia, Chile, Costa Rica, Guatemala, Italia, Panama, România, Rusia, Slovacia şi Spania), dedicat şcolilor generale şi liceelor. A fost lansat în 2003 iar ediţia de anul trecut a implicat 465.000 de tineri din întreaga lume. Scopul proiectului este de a creşte gradul de conştientizare în rândul tinerelor generaţii asupra lumii complexe a energiei. Tema de anul acesta, „Pătrunde în inima energiei”, a ajuns în peste 800 de şcoli şi la 40.000 de elevi din România, un număr de 334 de proiecte fiind înscrise în competiţie. Profesorii au primit kit-uri educaţionale pentru a explora, împreună cu elevii lor, subiecte ce privesc sistemul energetic din prezent, pentru a afla mai multe despre aspectele tehnologice, ştiinţifice şi istorice ale sectorului energetic şi pentru a descoperi mai multe despre inovaţiile şi realizările Enel.
Premiul întâi în cadrul competiţiei pentru licee a fost acordat anul acesta echipei formate din trei elevi (clasa a 11-a) ai Colegiului Naţional Grigore Moisil, Bucureşti, pentru proiectul lor „Energie pas cu pas”. Sub coordonarea doamnei profesor Simona Buiu, cei trei elevi au realizat un proiect ce foloseşte energie produsă de mers în generarea de electricitate. Echipa a proiectat prototipul şi a calculat eficienţa acestuia în cazul în care proiectul e implementat într-un parc cu o suprafaţă de 2 kilometri pătraţi.
Locul doi a fost ocupat de clasa a XI-a de la Colegiul Naţional Regina Maria din Constanţa, pentru proiectul „The Smart House” („Casa inteligentă”). Premiul trei a fost obţinut de elevii clasei a X-a A a Liceului Teoretic Sebiş din Arad, pentru proiectul „Electricitatea este… puterea mea”.
La categoria gimnaziu, premiul întâi a fost câştigat de elevii clasei a VI-a de la Şcoala Gimnazială nr. 6, Timişoara, pentru proiectul „Fluxul de călători – generator de electricitate”. Locul doi a fost ocupat de proiectul „Let’s play with energy” („Să ne jucăm cu energia”) al clasei a VI-a A de la Colegiul Naţional Regina Maria din Constanţa. Premiul trei a mers la Şcoala Gimnazială nr. 23 Sf. Silvestru din Bucureşti, pentru elevii clasei a V-a A, cu proiectul „Căsuţele eco”.
„We are Energy” se adresează copiilor angajaţilor Enel, având drept scop educarea tinerei generaţii în spiritul valorilor sociale. Tema de anul acesta, „Reţetă pentru sănătate”, a încredinţat valorile Enel imaginaţiei şi creativităţii copiilor. Copiii au putut înscrie proiecte la două categorii – Am grijă de… şi Reţetele We are Energy. Cei 15 câştigători (cu vârste cuprinse între 8 şi 17 ani) provin din toate judeţele în care Enel activează în România.
În cadrul ceremoniei de premiere, câştigătorii au fost felicitaţi de conducerea Enel România, reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi ai Inspectoratelor Şcolare Judeţene. DJ Escu a fost gazda evenimentului, în timp ce Alina Eremia şi Dorian Popa au făcut un show memorabil pentru copii.
Enel este cea mai mare companie italiană în domeniul energiei electrice şi cea de-a doua companie europeană de utilităţi în funcţie de capacitatea instalată. Este un jucător integrat, comercializând electricitate şi gaze naturale către peste 61 milioane de clienţi. Enel activează în 40 de ţări din întreaga lume, având o capacitate instalată netă de peste 98.000 MW şi aproximativ 74.000 de angajaţi.
Prezentă pe piaţa din România încă din 2005, Enel este, în acest moment, cel mai mare investitor privat în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile. Compania are circa 3.800 de angajaţi pe plan local şi oferă servicii unui număr de 2,7 milioane de clienţi din trei zone importante ale ţării: Muntenia Sud (inclusiv Bucureşti), Banat şi Dobrogea, totalizând aproape o treime din piaţa locală de distribuţie. Enel continuă dezvoltarea unui program semnificativ de investiţii pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor, modernizarea reţelei şi implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.