După 31 de ani de indiferenţă a autorităţilor portuare, motonava „Transilvania” a fost scoasă din apele Portului Galaţi.
Scafandrii au scos la suprafaţă şi ultima bucată din epava motonavei Transilvania, scufundată pe 9 septembrie 1979 la Dana 18 din Portul Galaţi. Lucrările au fost începute în august 2008 şi ar fi trebuit să fie încheiate pe 25 iunie 2009, dar scafandrii s-au confruntat cu unele probleme la tăierea în bucăţi a corpului navei şi scoaterea acestora la suprafaţă, din cauză că tabla bordajului era mâncată de rugină. Contractul în valoare de 3,6 milioane euro, încheiat de Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi cu firma Superquatro SRL Galaţi, a fost prelungit de mai multe ori, firma trebuind să plătească APDM penalităţi de 0,1% din valoarea sa pentru fiecare zi de întârziere.
Firma a acţionat în instanţă APDM, solicitând plata a două milioane euro, invocând faptul că lucrările ar fi fost mai complexe decât descrierea acestora din caietul de sarcini. Prin scoaterea la suprafaţă a epavei au fost eliberate danele 18-21 din Portul Galaţi. Motonava Transilvania a intrat în dotarea flotei româneşti în 1938, când flota a fost dotată cu două nave de pasageri identice, „Transilvania” şi „Basarabia”, construite la Şantierul „Burmeister&Wein” din Copenhaga. Din octombrie 1945, „Transilvania” a efectuat croaziere pentru mari companii de turism din Occident, câştigându-şi renumele de „Lebăda Mediteranei”. În 1979 a fost adusă pentru reparaţii la Şantierul Naval Galaţi. Pe 9 septembrie, una dintre parâmele care legau nava la cheu s-a rupt, iar „Transilvania” s-a înclinat spre babord, scufundându-se.