Începând cu 25 martie, toate companiile aeriene low-cost vor opera pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni, ca urmare a începerii procesului de modernizare a aeroportului Aurel Vlaicu din Băneasa.
Purtătorul de cuvânt al aeroportului Otopeni, Valentin Ionescu, a dat asigurări că aeroportul va reuşi să preia fără probleme tot fluxul de pasageri al companiilor low-cost.
„S-au făcut simulări şi analize care au arătat că nu vor fi probleme legate de capacitatea aeroportului Henri Coandă. În plus, în vârful sezonului de vară se va deschide un nou terminal. Dar chiar şi fără acest nou terminal, aeroportul Otopeni poate prelua tot fluxul de pasageri al companiilor low-cost”, a spus Valentin Iordache pentru romanialibera.ro.
Din punct de vedere ale tarifelor de operare practicate de aeroportul Henri Coandă care se vor reflecta în costul biletelor de avion al companiilor low-cost vorbim de o diferenţă de doar 4-5 euro, în condiţiile în care serviciile de pe aeroportul Otopeni sunt la un nivel net superior faţă de cele de pe aeroportul Băneasa,.
Întrebat dacă există posibilitatea ca unele companii low-cost să renunţe la destinaţia Bucureşti din cauza acestei mutări, purtătorul de cuvânt a declarat că operatorii nu au motive să îşi restrângă oferta de destinaţii sau afacerea.
„Este decizia lor, dar avem convingerea că operatorii low-cost nu îşi vor restrânge oferta de destinaţii sau business-ul. Diferenţele de tarife sunt prea mici pentru a adopta o astfel de abordare. În plus, ofertă de servicii este incomparabil mai bună. Pe aeroportul Otopeni nu vor mai fi probleme de capacitate care să îi deranjeze atât pe operatorii aerieni, cât şi pe clienţii lor”, a declarat Iordache.
Companiile low-cost spun că nu au primit încă nicio înştiinţare oficială privind această mutare.
„Wizz Air nu a primit nicio înştiinţare sau confirmare oficială a unei posibile creşteri de preţuri pe aeroportul Băneasa. Avem un contract valid bazat pe structura curentă de costuri, astfel că ar fi prematur să discutăm pe diferite scenarii. Wizz Air s-a angajat să ofere tarife accesibile clienţilor români, dar trebuie menţionat că, orice creştere a taxelor de aeroport pune o presiune majoră asupra preţului biletelor. În consecinţă, o astfel de creştere va afecta negativ călătorii români”, a declarat Balazs Varro, Corporate Communications Manager Wizz Air.