6.7 C
București
sâmbătă, 30 noiembrie 2024
AcasăSpecialBlack Friday. OPC: Fiţi atenţi la „chilipirurile” oferite pe site-uri!

Black Friday. OPC: Fiţi atenţi la „chilipirurile” oferite pe site-uri!

Inspectorii OPC îi avertizează pe românii carefac cumpărături de Black Friday să fie foarte atenţi la site-urile care oferă promoţii şi să-şi ceară dreepturile atunci când constată că le-au fost încălcate.

”Poţi cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate şi mai ales trebuie să-ţi cunoşti drepturile! Examinează cu atenţie ofertele comercianţilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri în această perioadă. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioadă cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie”, se arată într-un comunicat postat pe site-ul Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România.

Citeşte şi: BLACK FRIDAY 2013. Ce, unde şi când se oferă la reduceri

Ai dreptul să te răzgândeşti

Inspectorii OPC spun că dacă ai cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online şi când a fost livrat ai constatat că nu este produsul dorit, ai dreptul să te răzgândeşti în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării şi să îţi primeşti banii înapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit şi fără să fii obligat la penalităţi.

În schimb, trebuie să-ţi asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu îţi transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare, această perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.

Pariurile nu se returnează

Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi următoarele: ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, dacă acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platformă de licitaţii online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri şi participarea la loterie.

În ţările Uniunii Europene, perioada în care te poţi răzgândi poate varia între şapte şi 15 zile.

Informează-te!

Înainte de a cumpăra ceva, comerciantul este obligat să îţi dea informaţii complete despre: compania sa şi datele de contact, caracteristicile produsului, preţ, inclusiv toate taxele şi comisioanele, metode de plată, precum şi costurile livrării, dreptul de a denunţa unilateral contractul data aproximativă a livrării.

Atunci când cumperi online, perioadă de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.

Atenţie la riscurile cumpărăturilor online!

Există pericolul de a accesa site-uri false. Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi oferă în mod clar datele de contact, precum şi informaţii despre identitatea companiei.

Asigură-te că magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate.

Atenţie la garanţie!

Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, că şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit.

Poţi beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsură aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură a€" de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decât cele pentru reparaţie. Toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător.

Păstraţi bonul şi etichetele, intacte

Important! Asigură-te mereu că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.

Ai dreptul la o reducere corespunzătoare a preţului sau poţi chiar renunţa la produs, în cazul în care:

– Nu beneficiezi de repararea sau înlocuirea lui;

– Vânzătorul nu a reuşit să remedieze defectul într-un timp rezonabil;

– Remedierea defectului este în dezavantajul tău.

– Păstrează întotdeauna bonul fiscal sau factură. Acestea dovedesc data şi locul achiziţionării produsului;

– Păstrează şi copii ale tuturor documentelor primite de la comerciant, originalele se pot pierde;

– Verifică dacă durata reparaţiei este trecută în garanţie.

Cele mai citite

Alex Tudorie critică arbitrajul după Rapid – Petrolul! „A fost un arbitraj șmecheresc!”

După remiza dintre Rapid și Petrolul, scor 1-1, în etapa a 18-a din Liga 1, Alex Tudorie, atacantul ploieștenilor, a avut un discurs dur...

Cosmin Contra, întâlnire memorabilă cu Cristiano Ronaldo! „Un meci greu, dar respectul rămâne”

Antrenorul Cosmin Contra, înfrânt cu Damac de Al Nassr, a cerut autograful lui Cristiano Ronaldo după ce portughezul a marcat ambele goluri ale meciului. Al...

Romain Grosjean, la patru ani de la accidentul cutremurător din Bahrain! „Copiii mei mi-au salvat viața”

Romain Grosjean a oferit un interviu emoționant în care a rememorat momentele dramatice din Marele Premiu al Bahrainului 2020, când monopostul său Haas s-a...
Ultima oră
Pe aceeași temă