Destinatiile interne raman preferatele turistilor pentru petrecerea sarbatorilor pascale si in acest an, dar specialistii estimeaza ca incasarile nu vor depasi nivelul inregistrat anul trecut.
In conditiile in care vanzarile de sejururi pentru petrecerea Pastelui s-au situat anul trecut la circa 40 milioane de euro, anul acesta agentiile de turism iau in calcul atat mentinerea nivelului vanzarilor, cat si o usoara comprimare a acestora, din cauza tendintei de reorientare a romanilor catre pachete turistice mai ieftine, pe fondul crizei financiare. "In 2009, in contextul crizei financiare, ne asteptam ca sumele sa fie cel mult la nivelul anului 2008, poate chiar in scadere.
Chiar daca numarul turistilor va creste comparativ cu anul trecut, acestia vor alege pachete mai ieftine, astfel ca intr-un scenariu pozitiv putem vorbi de acelasi nivel al incasarilor de anul trecut", a declarat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). In 2008 circa 80.000 de romani au cumparat oferte de vacanta de Paste in tara si alte 35.000 de persoane au optat pentru destinatii externe. Badulescu sustine ca destinatiile interne preferate in perioada Pastelui sunt statiunile de pe Valea Prahovei, cele balneare, pensiunile rurale sau litoralul.
"Statiunile montane sunt mai cautate, statiunile balneo-climaterice si litoralul. De Paste va fi un prim minisejur pe litoral, avand in vedere ca, fiind extrasezon, preturile sunt foarte mici. Totodata, va sta foarte bine turismul rural, insa nu vorbim aici de pachetele achizitionate prin agentiile de turism", a spus Badulescu. Romanii care vor petrece Pastele in afara tarii au ales in acest an atat tari de rit ortodox precum Grecia si Bulgaria, cat si Turcia si Israel.