Campania 2%, initiata de World Vision Romania cu scopul de ajutorare a elevilor de la tara pentru a urma liceul, are cu fiecare an tot mai mare succes. In urma campaniei din 2007, inca in desfasurare, s-au strans aproximativ 44.000 de dolari.
Este vorba de o initiativa a world Vision Romania, prin care romanii pot ajuta elevi din mediul rural ale caror posibilitati financiare sunt foarte reduse sa isi continue studiile liceale. Concret, fiecare salariat poate directiona 2% din impozitul pe venit catre acest program. Astfel, fiecare donator va sti exact ce directie a luat o parte din impozitul pe care l-a platit la stat, satisfactia ca in urma unui astfel de gest un copil de la tara va putea merge la liceu fiind foarte mare. Din banii colectati anul trecut, 1.000 de elevi din judetele Cluj, Constanta, Dolj, Valcea, Iasi, Ialomita si Timisoara vor fi ajutati sa mearga in clasa a IX-a si sa-si continue studiile, in ciuda restrictiilor financiare ale familiilor lor.
Va continua campania si in acest an si se va derula sub motto-ul: "Sa invatam cu 2%". Desfasurata in perioada martie-15 mai 2008, campania se va adresa atat celor care au mai redirectionat cele doua procente din impozit catre World Vision Romania, cat si celor care nu au facut-o pana acum, dar pe care dorim sa-i convingem sa imbratiseze cauza promovata de organizatia noastra – imbunatatirea accesului la educatie pentru copiii din mediul rural. Revenind, procedura de redirectionare a 2% din impozitul pe venit, care se desfasoara pana pe 15 mai a.c., este foarte simpla. Informatiile respective si formularele necesare se pot obtine la administratiile financiare, precompletate cu datele World Vision Romania disponibile pe site-ul www.worldvision.ro.
Sistemul de redirectionare a 2% din impozit capata tot mai mult contur. Fata de anul 2006, suma stransa pana acum pentru anul trecut este aproape dubla. Potrivit datelor Conform Ministerului Finantelor Publice, circa 15% din contribuabili au facut uz de prevedere, fata de 8% in 2006. De asemenea, suma directionata a crescut la 7,2 milioane euro, fata de 5 milioane in 2006, suma medie directionata la nivel national fiind de circa 20 de lei. Anul acesta, campania "Sa invatam cu 2%" este sprijinita de partenerii Unirea Shopping Center, Elevate Media, CFR, RATB si Reteaua Info Sanatate. Un alt scop al campaniei este si mobilizarea romanilor de a imbunatati conditiile sociale si de educatie ale copiilor.
Educatie
Cu aproximativ 50 de lei, fiecare salariat poate contribui la educatia unui copil din mediul rural. Banii respectivi reprezinta transportul unui elev la si de la scoala pentru o luna sau cu ei se pot cumpara rechizitele de baza.
Sansa
Posibilitatea de redirectionare a 2% din impozit catre World Vision Romania inseamna practic o sansa acordata acelor copii de la tara care nu-si pot continua studiile pentru ca parintii lor sunt prea saraci.