» Administratia Porturilor Maritime joaca un rol important pentru infrastructura de transport a Romaniei.
» Traficul de containere va atinge in acest an un record istoric: 1.400.000 TEU-uri.
compania nationala ,,administratia Porturilor Maritime" SA Constanta a fost reprezentata, in perioada 8-9 noiembrie, la Bucuresti, la conferinta internationala ,,Viitorul infrastructurii in Europa Centrala si de Est", eveniment organizat sub patronajul Ministerului Transporturilor. Temele abordate in cadrul conferintei au inclus: oportunitatile in domeniul infrastructurii de transport in regiune, importanta acestora, proiectele de succes din Europa Centrala si de Est, analiza necesarului de investitii in infrastructura, cadrul legal pentru acestea. In acest context, directorul comercial al CN ,,APM" SA Constanta, Adrian Bratu, a prezentat rolul Portului Constanta in regiune si proiectele de investitii care vor duce la dezvoltarea infrastructurii de transport maritim. In prezentarea sa, reprezentantul CN ,,APM" SA Constanta a subliniat faptul ca 2007 este un an de varf in ceea ce priveste traficul de containere, pana in acest moment cresterea fiind de 35%, estimarile aratand ca pana la sfarsitul anului se vor inregistra 1.400.000 TEU prin portul Constanta. Aceste rezultate vor intari pozitia portului Constanta ca hub de containere in Marea Neagra. Au fost evidentiate multifunctionalitatea portului Constanta prin terminalele specializate, precum si legaturile portului romanesc cu coridoarele de transport europene, dar si cu noile rute schitate la nivel european. Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a subliniat necesitatea unei intensificari a relatiilor bilaterale si multilaterale in Europa de Sud-Est pentru a se imbunatati infrastructura zonei.
Proiecte de dezvoltare
Conferinta internationala a fost un prilej de a face cunoscute proiectele de investitii ale portului Constanta, atat cele in derulare, cat si cele de perspectiva: finalizarea terminalului de barje, consolidarea si sistematizarea falezei, extinderea Molului II Sud, finalizarea digului de nord, realizarea unei legaturi rutiere intre porturile Constanta Nord si Constanta Sud, a podului rutier peste Canalul Dunare – Marea Neagra, realizarea Molului III Sud si a Molului IV Sud, amenajarea de noi teritorii portuare. Constantin Matei, directorul CNAPMC, apreciaza ca finalizarea proiectelor va duce la consolidarea pozitiei portului Constanta in regiune.