1.3 C
București
vineri, 27 decembrie 2024
AcasăTehnologieSe lansează prima mașină de curse concepută și construită în România

Se lansează prima mașină de curse concepută și construită în România

Românii au început să facă precomenzi pentru a cumpăra prima mașină de curse concepută și construită în România.

Prototipul acestui automobil se numește Asera GT4.

„LP:One Motor oficializează designul primei mașini de curse din segmentul GT4, design care va intra în producție în viitorul apropiat. Brandul de debut provoacă industria auto din România cu un model de mașină definit de performanță, putere și unicitate. Realizată complet de către o echipă românească, conceptul are ca scop inovarea industriei auto de performanță și fabricarea în serie. Astfel, LP:One Motor dă startul precomenzilor, numărul acestora fiind în creștere”, anunță un comunicat de presă.

Până la data de 28 iunie 2022, compania producătoare a înregistrat un număr de cinci precomenzi.

mașină de curse

În primul an de producție, LP:One Motor dorește să producă 12 modele de automobile model Asera GT4, dintre care 10 vor fi disponibile pentru vânzare. În perspectivă, numărul de modele va ajunge până la 100 de exemplare pe an. Se va păstra, astfel, ideea de producție în serie limitată.

LP:One Motorsport reprezintă divizia de curse a grupului LP:One Motor, responsabilă cu crearea primului prototip de curse în segmentul GT4 dezvoltat în România, bazat pe modelul de debut ASERA.

mașină de curse

Modelul LP:One Asera folosește motorul cu ardere internă 2.9 V6 TFSI pus la dispoziție de către divizia Audi Sport. Acest motor este considerat optim atât în competițiile pe circuit, cât și pe drumurile publice. Motorul va primi un mic salt în performanță peste varianta de fabrică, cu o putere ce atinge 550 de cai și 720 Nm. Pe această cale se va obține raportul ideal de 1 la 2 între putere și greutatea mașinii.
 ,,Nu ne dorim să fim un alt brand în GT4, obiectivul nostru este să câștigăm cursele din campionatul european, având o construcție specifică, integrând un nou concept în competițiile internaționale. Modelul GT4 este rampa noastră de lansare în lumea auto, ulterior vizăm și producția pentru modele omologabile de stradă. Privim viitorul cu dezvoltarea de noi modele cu propulsie pe hidrogen și electric”, a declarat Andrei Ungureanu, CEO și co-fondator LP:One Motor.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Noi reguli privind TVA pentru IMM-uri începând cu 2025

De la 1 ianuarie 2025, IMM-urile din Uniunea Europeană vor beneficia de un plafon maxim de scutire de TVA stabilit la 85.000 EUR. Măsura vizează...

Parlamentul sud-coreean l-a demis pe președintele interimar Han Duck-soo

Parlamentul din Coreea de Sud a votat vineri pentru demiterea președintelui interimar Han Duck-soo, acuzat de „participare activă la insurecție” după tentativa eșuată a...

Avertizare de avalanșe în mai multe masive montane din România

Meteorologii emit o avertizare de risc însemnat de avalanșe, de gradul 3 pe o scară de 5, pentru zonele situate la altitudini de peste...
Ultima oră
Pe aceeași temă