Meta va împărtăși mai multe date de targetare a reclamelor politice
Meta Platforms Inc, va împărtăși mai multe date privind alegerile de targetare făcute de agenții de publicitate care difuzează anunțuri politice și sociale în baza sa de date publicitară, notează Reuters.
Meta a precizat că va include, de asemenea, informații detaliate de targetare pentru aceste anunțuri individuale în baza sa de date „Facebook Open Research and Transparency”, utilizată de cercetătorii universitari, într-o extindere a unui proiect pilot lansat anul trecut.
“În loc să analizăm modul în care un anunț a fost livrat de Facebook, este vorba de a analiza strategia unui agent de publicitate pentru ceea ce a încercat să facă”, a declarat Jeff King, vicepreședinte al Meta pentru integritate în afaceri, într-un interviu telefonic.
Gigantul social media s-a confruntat în ultimii ani cu presiuni pentru a oferi transparență în ceea ce privește publicitatea direcționată pe platformele sale, în special în preajma alegerilor. În 2018, a lansat o bibliotecă publică de reclame, deși unii cercetători au criticat-o pentru defecțiuni și lipsa de date detaliate de direcționare.
Meta a spus că informațiile suplimentare din biblioteca de anunțuri vor fi adăugate în iulie. Aceasta a precizat că datele pentru cercetătorii verificați vor fi disponibile la sfârșitul lunii mai și vor afișa informații începând cu august 2020.
Compania a derulat diverse programe cu cercetători externi ca parte a eforturilor sale de transparență. Anul trecut, a declarat că o eroare tehnică a însemnat că au fost furnizate date eronate cadrelor universitare în cadrul proiectului său „Social Science One”.
În 2021, compania a declarat că a dezactivat conturile unui grup de cercetători de la Universitatea din New York care studiază reclamele politice pe platforma sa, din cauza preocupărilor legate de confidențialitatea utilizatorilor.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!