Volvo a anunţat în cadrul unei conferinţe de presă, la Beijing, că îşi va extinde producţia de camioane şi în China. Decizia vine în baza unui parteneriat încheiat între compania suedeză şi Dongfeng.
Volvo va produce camioane în China sub brandul Dongfeng în urma unui parteneriat prin care suedezii vor deţine 45% din Dongfeng Vehicule Comerciale (DFCV) în schimbul a 900 milioane de dolari. Volvo devine astfel cel mai mare producător mondial de camioane din lume, detronându-i pe nemţii de la Daimler AG.
„China este cea mai mare piaţă din lume pentru camioane grele, echivalentă cu cea din Europa şi America de Nord la un loc”, a spus Olof Persson, CEO Volvo. „Combinarea poziţiei puternice pe care o are în China şi a know-how-ului Dongfeng cu expertiza tehnologică şi prezenţa globală a grupului Volvo va oferi DFCV (subsidiara de camioane a Dongfeng) un potenţial excelent pentru creştere în China şi în afara ei.”
Miza cu impact global: doi dintr-o lovitură!
Înainte de a semna acest contract Volvo era pe locul trei în topul producătorilor de camioane, prima poziţie a clasamentului fiind ocupată de Damler AG. Însă cel mai apropiat concurent al Volvo, cel de pe locul doi, nu era nimeni altul decât Dongfeng. Astfel Volvo a reuşit să înghită locul doi şi astfel să urce pe primul loc.
Citeşte şi: Logan chinezesc? Parteneriat Dongfeng – Renault
Înaintea acestui parteneriat, care va fi finalizat cel mai probabil în 12 luni, piaţa auto mondială a camioanelor arăta cam în felul următor: Dongfeng, lider în China, Daimler AG şi Volvo, stăpâni peste restul lumii. De aceea nici Daimler, nici Volvo nu erau deranjaţi în mod direct de chinezii de pe locul al doilea. Dar ce s-ar fi întâmplat dacă Dongfeng, lider pe piaţa care depăşeşte America de Nord şi Europa la un loc, şi-ar fi lărgit orizonturile?
Aici trebuie reţinut faptul că Dongfeng este o companie care are în spate susţinerea statului chinez, adică foarte mulţi bani, este liderul pieţei cu cel mai mare potenţial la ora actuală, iar chinezii încearcă să-şi spele imaginea de producători de maşini ieftine şi proaste. Ce ar opri Dongfeng să se extindă şi în restul lumii? Probabil această întrebare şi-au pus-o şi suedezii, care au preferat să acţioneze la timp.
Putem spune că a fost un chilipir pentru Volvo: 900 milioane de dolari pentru a controla expansiunea celui mai periculos rival, Dongfeng şi pentru a deveni noul lider mondial, depăşind în viitor Daimler AG. Faptul că la ora actuală suedezii deţin doar 45% din DFCV este o chestiune de timp. Probabil, dacă afacerea se va dovedi în continuare rentabilă, Volvo va mai arunca vreo câteva sute de milioane pentru a deveni acţionar majoritar, ceea ce îi va permite să controloleze cu acte în regulă o companie cu adevărat dodoloaţă.
Important este şi faptul că Dongfeng Vehicule Comerciale crescuse deja înaintea acestui parteneriat după ce a înghiţit în prealabil şi participaţia pe care Nissan o deţinea într-un joint-venture dintre cei doi producători. Peştele cel mare s-a dovedit a fi, în cele din urmă, Volvo.
În 2012 în China au fost înregistrate 636.000 de vehicule comerciale, din care circa 150.000 au fost produse de Dongfeng. Volvo are unităţi de producţie în peste 20 de ţări şi însumează 115.000 angajaţi. În 2011 totalul vânzărilor Volvo Group a ajuns la 34,5 miliarde euro.
Vezi şi Test Volvo: Un tir de 40 de tone fără şofer evită un impact în ultima secundă! (VIDEO)