Marca rusească Lada vrea să dea lovitura pe piaţa auto, după modelul coreenilor de la Kia, cu ajutorul unei revoluţii la nivelul aspectului. Şeful de design al companiei promite schimbări radicale în viitor, conform autonews.com.
Steve Mattin, director de design al Lada, vrea un succes similar cu cel al lui Peter Schreyer, şeful de design al Kia, care a transformat complet imaginea companiei coreene. În cazul Kia modificările radicale la nivelul aspectului au dus la o explozie a vânzărilor, lucru pe care Mattin vrea să-l aplice şi la Lada.
„Va avea loc o modernizare intensă, cu introducerea unui limbaj de design şi ADN complet noi, care vor schimba imaginea de brand”, spune britanicul, Mattin.
Un punct de plecare pentru viitorul imaginii mărcii este chiar conceptul X-Ray, creat de Mattin şi prezentat la Salonul Auto de la Moscova de anul trecut. Conceptul prefigurează un SUV şi un nou crossover, care vor fi lansate în 2016, cu toate că şi alte modele vor prelua elemente ale imaginii de marcă de la X-Ray.
Citeşte şi Lada va construi Loganul rusesc. Piese de la Mioveni au luat deja drumul Rusiei
Aspect robust şi cât mai simplu
Atunci când vorbeşte despre aspectul viitoarelor modele ale Lada, britanicul consideră că un lucru care trebuie avut în vedere mai întâi este chiar starea drumurilor din Rusia, adică una proastă. De aceea Lada va avea în primul rând un aspect robust, ceea ce nu ar fi tocmai o noutate dacă stăm să ne gândim că şi Niva timp de 37 de ani a fost în primul rând o maşină robustă.
Totuşi problema celor de la Lada este tocmai blocarea în timp a modelelor sale, precum în cazul Lada Niva, maşină cunoscută drept fiabilă, însă demodată. Lucrurile au început însă să se schimbe o dată cu preluarea mărcii de către Renault, prin intermediul parteneriatului cu AvtoVAZ, proprietarul Lada. Astfel că Mattin spune că ideea pe care se va merge în conturarea viitoarelor modele va fi aceea de contraste, la fel ca la X-Ray, după cum îi spune şi numele, marcat de nişte X-uri care străbat caroseria.
Lada nu va avea linii de design complicate, precum în cazul altor producători, cum ar fi cei japonezi, ci linii cât mai simple.
Omite şeful de design ceva, similitudini cu Dacia?
Atât Lada, cât şi Dacia sunt deţinute de acelaşi mare producător, Renault, iar similitudinile nu au întârziat să apară încă de când cele două mărci au devenit „surori”. Şeful de design al Lada spune că modelul pe care compania îl va urma este cel al Kia, însă marca rusească se pare că va avea un rol mai degrabă similar cu al Dacia, acela de a fi un low-cost.
De anul acesta uzina de la Mioveni a început să trimită către fabrica Lada, din Toliati, pachete CKD (maşini dezasamblate), care vor fi transformate în maşini Lada, construite, desigur, pe platforma Dacia. Lada vinde deja modelul Largus, o versiune rebranduită a lui Logan MCV.
În plus Dacia era la fel de demodată în anii 90, la fel cum a fost Lada până să fie preluată de Renault, iar unele modele ale sale continuă să fie şi în prezent. Planul de revitalizare a vânzărilor printr-o revoluţie a designului, alături de poziţionarea ca low-cost, pare similar cu ceea ce s-a întâmplat la Dacia.
Ceea ce se va întâmpla la Lada doar Renault va decide, iar deocamdată se doreşte ca Lada să facă în Rusia ceea ce Dacia face în Europa de Vest.