Aston Martin a lansat un facelift pentru coupe-ul cu patru uşi, Rapide, adăugându-i acestuia şi un S la final. Rapide S este acum mai puternic şi are un aspect care aduce câteva schimbări. Obiectivul său este acela de a redresa vânzările scăzute ale precedentului Rapide.
Ceea ce defineşte un model Aston Martin este în primul rând mult stil. Iar când anumite schimbări sunt mai radicale ele vor produce întotdeauna reacţii în rândul fanilor, după cum se întâmplă şi în cazul modelului Rapide. Există voci care critică forma grilei faţă care a fost considerabil lărgită, astfel încât acum arată ca o „gură mare”.
Totuşi la nivel de motorizări fanii vor putea afla că sub capotă au mai răsărit în plus încă 80 CP, cam cât ar avea nevoie un hatchback pentru a se mişca de pe loc. Astfel puterea totală a motorului V12 aspirat, de 6 litri, ajunge la nu mai puţin de 550 CP şi 620 Nm. Acesta propulsează maşină până la 100 km/h în doar 4,7 secunde (faţă de 4,3 la vechiul Rapide), în timp ce viteza maximă atinge 306 km/h (faţă de 295 km/h la modelul vechi).
Alături de suspensiile de ultimă generaţie, Adaptive Damping System (ADS), modelul a mai primit o îmbunătăţire care îi va aduce multe puncte EuroNCAP. În cazul unui accident cu un pieton grila radiatorului se retrage înspre interior, astfel reducând forţa impactului. Se pare că „gura mare şi rea” are un efect pozitiv până la urmă.
Interiorul a rămas acelaşi, cu toate că există un pachet opţional care include mai multe elemente lucioase. Tot opţional există acum şi Carbon Exterior Pack care îi va da exteriorului maşinii un look mai sportiv, mai agresiv, datorită elementelor din fibră de carbon.
Rapide S va înlocui Rapide din show-roomuri începând cu luna martie a acestui an. Preţurile pentru noul model sunt situate în jurul a 180.000 euro, conform Car Magazine.
Licence To Kill/Sell
Atunci când vorbim despre Aston Martin ne referim în primul rând fie la exstravaganţă, fie la maşini puternice, stil, sau de ce nu, la toate la un loc, la James Bond. Unul din filmele cu agentul 007 se numea Licence To Kill. Dar să vedem cât de licenţiat este noul Aston Martin să vândă.
Aston Martin Rapide a apărut în show-room-uri în 2010, însă vânzările au fost cu mult sub aşteptări. Toată lumea considera Rapide-ul unul dintre cele mai reuşite coupe-uri cu patru uşi din lume, deşi acest superlativ nu s-au reflectat şi în volumul vânzărilor, care au fost în continuă scădere. În loc de 2000 de autoturisme cât au preconizat că vor vinde, s-au văzut la final de an cu doar 1250 de unităţi vândute. Acesta este şi motivul pentru care în 2011 au redus producţia modelului de la 40 de maşini pe săptămână la doar 25, conform publicatiei Autocar.
Coupe-urile cu patru uşi reprezintă un trend la ora actuală urmat de mai toţi constructorii de maşini de lux, fiecare încercând să-şi atragă cât mai multe atuuri, unii mizând pe performanţe, alţii pe spaţiu. Din acest punct de vedere Porsche Panamera se pare că oferă mai mult spaţiu decât Rapide S. Însă ceea ce rămâne prioritar pentru marca britanică ar trebui să fie cum să împace stilul, care i-au adus consacrarea în lumea auto cu noile provocări, la care este supusă.