Spotify a anunțat luni că va concedi 200 de angajați din departamentul de podcast, în cel de-al doilea val de concedieri, în timp ce compania restructurează afacerea după ani de investiții importante, notează Reuters.
Măsura afectează aproximativ 2% din forța de muncă a gigantului de streaming de muzică și aliniază Spotify cu companii precum Meta Platforms și Roku, care au redus, de asemenea, pentru a doua oară locurile de muncă, ca răspuns la o economie incertă.
Acțiunile companiei cu sediul în Suedia au crescut cu aproximativ 0,5% la începutul ședinței de tranzacționare, depășind performanța unei piețe mai largi, care a fost mai slabă.
Spotify a cheltuit agresiv pentru a-și dezvolta activitatea de podcasturi în ultimii ani, în speranța că nivelurile mai ridicate de implicare oferite de acest format vor atrage mai mulți agenți de publicitate.
Dar acest lucru a dus la o creștere bruscă a cheltuielilor de exploatare ale companiei, care au crescut de două ori mai rapid decât veniturile sale anul trecut. Creșterea ratelor dobânzilor și inflația ridicată înseamnă că întreprinderile au redus, de asemenea, cheltuielile pentru publicitate.
Ca răspuns, Spotify a redus cu 6% din forța sa de muncă la începutul anului 2023 și a anunțat plecarea lui Dawn Ostroff, care a contribuit la modelarea activității sale de podcasturi și a ghidat-o prin controverse precum reacția din jurul emisiunii lui Joe Rogan pentru că ar fi răspândit informații eronate despre COVID-19.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!