Potrivit reprezentanților asociației Pro Infrastructura, podul suspendat de la Brăila se apropie de o nouă etapă a construcției. Dacă până acum italienii de la Astaldi au ridicat cele două picioade de pod până la înălțimea de 192 de metri, în curând japonezii de la IHI vor începe întinderea perechii de cabluri principale între blocurile de ancoraj, aproximativ 2 kilometri în linie dreaptă.
În paralel, autoritățile române caută soluții pentru drumurile de acces.
„Din multe puncte de vedere este cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din țara noastră. În punctualitatea echipei din Japonia ne putem încrede, dat nu acelasi lucru îl putem spune despre CNAIR, care de 3 ani ne promite că va rezolva problemele birocratice și va emite autorizații de construire pentru drumurile de conexiue către capetele podului”, au anunțat reprezentanții Pro Infrastructura.
Podul de la Brăila va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Podul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Drumul principal va avea o lungime de 19 km, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 km.