Range-extender-ul va încărca bateria când este necesară creșterea autonomiei vehiculului, eliminând grija față de autonomie, care continuă să îi preocupe pe mulți dintre utilizatorii de mașini electrice pe bază de baterii.
Dimensiunea redusă a motorului rotativ și puterea mai mare fac posibile mai multe soluții de tehnologii de electrificare prin intermediul unui grup de elemente. Beneficiind de compatibilitatea motorului rotativ cu combustibilii lichizi, range-extender-ul care folosește motorul rotativ este proiectat să folosească și gaz petrolier lichefiat (GPL) și să devină o sursă de electricitate în caz de urgență.
Mazda Sustainable Zoom-Zoom 2030
Mazda estimează că motoarele cu combustie internă combinate cu o anumită formă de electrificare vor reprezenta 95% din vehiculele pe care le va produce în 2030 (vehiculele electrice cu baterii vor însemna restul de 5%). Compania va continua să se concentreze pe maximizarea eficienței motorului termic, după cum indică și noua motorizare de generație viitoare SKYACTIV-X, pe benzină, cu aprindere prin compresie controlată cu scânteie.
Mazda se angajează să-și reducă emisiile de CO2″Well-to-Wheel” cu 50% de la nivelul din 2010 până în 2030 și cu 90% până în 2050. Compania se angajează, de asemenea, să respecte principiul soluției corecte la momentul potrivit, dar și la timpul potrivit, în condițiile în care disponibilitatea energiei și surselor de alimentare cu energie ale automobilelor pot varia de la o regiune la alta.
În mod evident, sistemul de generare a energiei electrice în orice regiune determină cât de mult pot contribui vehiculele electrice la scăderea emisiilor de CO2″Well-to-Wheel”. Cum producția de energie termică care generează emisii de CO2încă predomină la nivel global, scopul de a reduce aceste emisii va duce, cel mai probabil, la diversificarea opțiunilor de combustibil în viitorul imediat.
În plus față de combustibilii alternativi incluzând gazele naturale comprimate (GNC), GPL și chiar hidrogen, industria auto studiază, de asemenea, viabilitatea de a recicla combustibili lichizi, cum ar fi biocarburanții proveniți din creșterea microalgelor.
Mazda consideră că dezvoltarea celor din urmă este esențială pentru realizarea neutralității în ceea ce privește emisiile produse de autovehiculele alimentate de motoare cu combustie internă și este deja implicată în proiecte și studii de cercetare comune cu Tokyo Institute of technology și Universitatea din Hiroshima ca parte a unei colaborări continue între industrie, academie și mediile guvernamentale.
Mazda speră că contribuțiile viziunii „Sustainable Zoom-Zoom 2030” pentru societate să progreseze prin trimiterea unor vehicule electrice echipate cu range-extender în zonele afectate de dezastre naturale și prin furnizarea de electricitate generată prin GPL celor care au nevoie.
Cautând permanent plăcerea de a conduce, Mazda va exploata, de asemenea, avantajele mașinii electrice în combinație cu propriile tehnologiile pentru a produce vehicule electrice care nu numai că respectă restricțiile de mediu din ce în ce mai stricte, dar îndeplinesc, totodată, angajamentul continuu față de filosofia de design și proiectare Hashiru Yorokobi– „entuziasmul condusului”- prin intermediul conceptului Jinba Ittai, totul unitar dintre șofer și mașină.