„România liberă” a dezvăluit cum sunt cheltuiți banii publici pe deplasările președintelui Consiliului Județului (CJ) Galați, Nicolae Bacalbașa, care de la preluarea mandatului în 2012 și-a alocat două mașini de serviciu ca să aibă la discreție cantitățile de carburanți necesare pentru deplasările sale, multe dintre ele la talkshow-urile televiziunilor din București.
Conform foii de parcurs nr 000498/01.12.2013, pe 1 decembrie 2013 Nicolae Bacalbașa s-a deplasat la București, cu VW Tuareg GL-01-CJG, dar fiind și duminică și Ziua Națională 1 decembrie era zi nelucrătoare și cum instituțiile publice erau închise președintele CJ nu avea ce să „rezolve” la București. Scopul deplasării a fost clarificat însă de șoferul Bogdan Lungeanu, care a postat pe contul de său de facebook ordinea participării lui Bacalbașa la talkshow-uri: „1 decembrie 2013 – 6.45 la RTV”; „1 decembrie 2013 – Urmează… – la Antena 3”. După două zile, pe contul lui Lungeanu, o nouă postare: „3 decembrie – Lungeanu Bogdan a fost la RTV”.
În 2014, cele două mașini aflate la dispoziția președintelui CJ Galați, Skoda Octavia și Dacia 1307, au parcurs 42.750 km, mai mult decât circumferinta Pământului la Ecuator, de 40.076 km.
Citește și: Bacalbașa, politicianul care a dat ocolul Pământului pe bani publici
Tocarea banului public justificată printr-un „non-răspuns”
Am solicitat punctul de vedere al lui Nicolae Bacalbașa în legătură cu deplasările sale, de ce are nevoie de două mașini de serviciu și cum se justifică cei 42.000 km parcurși în 2014. După două săptămâni am primit un „non-răspuns”.
În adresa 11.047/22.05.2015, semnată în numele lui Bacalbașa de vicepreședintele CJ Cornel Hamza ni se oferă o explicație incredibilă: că președintele CJ a transmis întrebările celor care se ocupă de gestionarea parcului auto, dar funcționarii nu i-au dat nici un răspuns: „Solicitarea a fost transmisă structurii de specialitate din cadrul CJ Galați cu atribuții în ceea ce privește gestionarea faptică, în condițiile dispozițiilor legale, a parcului auto al instituției și care coordonează activitatea de transport rutier de persoane în cont propriu în trafic național și internațional (art 28 din Regulamentul CJ). Structura de specialitate nu a pus la dispoziție informațiile solicitate” (?!), se spune în adresa CJ Galați.
Nicolae Bacalbașa s-a prevalat de faptul că era plecat în Turcia de două zile. Fanfara Centrului Cultural din Galați a fost invitată la Festivalul de Fanfare de la Edirne și ditai președintele CJ i-a însoțit pe instrumentiști. La plecare, i-a cerut lui Hamza să semneze în locul său „răspunsul” către „România liberă”.
Nicolae Bacalbașa este obligat să dea explicații și am depus la CJ Galați o nouă adresă, nr 11.050/26.05.2015, prin care îi solicităm ca în baza Legii 544 să răspundă la întrebările perfect justificate pentru opinia publică.
Toate deplasările lungi „trec” prin pixul lui Bacalbașa
E mai mult decât evident că președintele CJ Galați a refuzat să ofere un răspuns concret și direct. Nu funcționarii care arhivează foile de parcurs trebuie să răspundă la întrebări, ci cel care prin semnătura sa a confirmat acele foi de parcurs garantând respectarea legii și oportunitatea, adică președintele CJ Galați Nicolae Bacalbașa, care ține sub control tot consumul de carburanți.
După ce a devenit președinte CJ, Bacalbașa a dat dispoziția nr 426/28.09.2012, prin care a impus o regulă nouă, ca el să aprobe toate deplasările pe distanțe lungi: „Deplasările autovehicolelor în județ și în afara județului vor fi aprobate de Președintele Consiliului Județului Galați, iar pentru deplasările în municipiul Galați de directorul Direcției Patrimoniu”, se spune în dispoziția menționată.