În calitate de administrator al Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), STS a început să pună în funcțiune tehnologia AML (Advanced Mobile Location) cu ajutorul căreia informațiile de localizare din telefonul persoanei care sună la 112 sunt preluate în mod automat.
Aceste informații de localizare sunt apoi transmise către dispeceratul Serviciului de urgenţă 112.
„În acest moment, tehnologia este testată în zona București-Ilfov, urmând ca, în perioada următoare, să fie operaționalizată la nivel național. Principalul avantaj al tehnologiei AML îl constituie furnizarea unor informații de localizare cu o acuratețe ridicată, de ordinul metrilor/zecilor de metri”, a anunțat, marți, un comunicat de presă al STS.
Simultan cu implementarea AML, Serviciul de Telecomunicații Speciale derulează proiectul de modernizare a infrastructurii hardware și software a SNUAU.
Până la generalizarea tehnologiei AML, dar și după aceea, pentru localizarea persoanelor care sună la 112 sunt utilizate și alte tehnologii.
În acest scop, STS a dezvoltat și a lansat, în luna februarie 2019, aplicația APEL 112, care permite transmiterea coordonatelor geografice ale telefonului mobil către Sistemul 112, în momentul efectuării unui apel de urgență prin intermediul aplicației. Aceasta funcționează pe terminalele de tip smartphone cu sisteme de operare Android sau iOS, iar, pentru ca aplicația să poată fi utilizată, trebuie ca serviciul de date (internet) și cel de localizare (GPS) ale telefonului mobil să fie activate. Complementar cu aplicația mobilă APEL 112, STS a implementat facilitatea Geolocation 112. Apelantul primește prin SMS un link de localizare, iar, prin accesarea acestuia, coordonatele geografice ale locului în care se află apelantul sunt trimise în Sistemul 112.
„Rămâne de referință localizarea Cell ID/Sector ID care se face pe baza informațiilor transmise de celulele operatorilor de telefonie mobilă. Foarte important: aceste tehnologii nu se exclud una pe cealaltă și sunt complementare”, precizează STS.