Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

„Kart Low Cost”, competiția karturilor peformante fabricate cu bani puțini

Ediția 2018 a competiției studențești „Kart Low Cost” a reunit la Galați echipe de la Universitățile din Craiova, Pitești, Galați și Nevers, Franța. Cei 64 de studenți înscriși în competiție au fost coordonați de 11 cadre didactice și au participat la curse cu 8 karturi.

Share

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 15.05.2018 - 16:57

Ediția 2018 a competiției studențești „Kart Low Cost” a reunit la Galați echipe de la Universitățile din Craiova, Pitești, Galați și Nevers, Franța. Cei 64 de studenți înscriși în competiție au fost coordonați de 11 cadre didactice și au participat la curse cu 8 karturi cu motoare termice și 3 karturi cu motoare electrice, construite de ei.
 
Proiectul „Kart Low Cost” – KLC este rezultatul colaborării între Université de Bourgogne, Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers, Franța și Universitatea din Piteşti. Competiţia KLC are ca principal obiectiv pregătirea viitorilor ingineri prin dezvoltarea cunoştinţelor de gestiune ale unui proiect tehnic, prin dezvoltarea spiritului de muncă în echipă, prin repartizarea responsabilităţilor şi, nu în ultimul rând, prin respectarea termenelor şi a bugetului alocat.
 


Marea provocare, construirea de la zero a unor karturi performante
 
„Kart Low Cost” nu este doar o simplă cursă de karting. Înainte de a se ajunge la întrecerea pe kartodrom, este o provocare tehnică, câştigătorul nefiind, în mod obligatoriu, cel mai rapid. Punctul cheie al competiției este conceperea, proiectarea şi fabricarea unor karturi performante cu un buget redus. Karturile sunt construite de la zero de studenţii participanți la competitie.

„Studenţii s-au constituit în echipe, încă de la începutul anului universitar. Au avut un caiet de sarcini şi sub constrângerile tehnice, economice, dar şi de timp, au trebuit să proiecteze şi să fabrice un kart cu care să treacă proba fiabilităţii”, a declarat Adrian Clenci, președintele Societății Inginerilor de Automobile din România şi coordonatorul echipei Universităţii din Piteşti. Prin alocarea unui buget redus este încurajată inventivitatea.


 
Prima zi a competiției a fost rezervată prezentării proiectelor karturilor, juriul de specialitate evaluând şasiul, inovaţiile tehnologice și design-ul. În cea de a doua zi, pe pista Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din Galați, au avut loc concursul propriu-zis.
 
Competiție cu două clase: „karturi cu motoare electrice” și „karturi cu motoare termice”
 
După manşele de calificare, în care a fost stabilită ordinea intrării în concurs, au avut loc probele de viteză, manevrabilitate, anduranţă și de îndemânare a piloților. În baza timpilor şi al punctajelor au fost stabiliţi câştigătorii la cele două clase, karturi cu motoare electrice și karturi cu motoare termice.

La competiția karturilor cu motoare termice, pe locul 1 s-au plasat studenții de la Universitatea din Pitești, iar pe locul 2 cei de la Universitatea din Craiova. Participantă în premieră la concursul „Kart Low Cost”, echipa „Danube Pistons”,a Facultății de Inginerie din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați a reuşit o evoluţie foarte bună, clasându-se pe locul 3.
 
La competiția karturilor cu motoare electrice, primul loc a revenit studenților de la ISAT Nevers, Franța iar pe locul doi s-au plasat cei de la Universitatea din Craiova. 

Comentarii

loading...