0.9 C
București
duminică, 17 noiembrie 2024
AcasăSpecialMario Bros, personajul din jocurile de console, învățat să simtă și să...

Mario Bros, personajul din jocurile de console, învățat să simtă și să gândească

Mario Bros, cel mai cunoscut personaj din jocurile de console și nu numai trece la nivelul următor. După ce ne-am obișnuit cu el să sară pe tot felul de creaturi, să mănânce ciuperci ca să crească și să salveze prințesa din castel, cercetătorii de la Universitatea din Tübingen, Germania au pregătit un alt viitor pentru micuțul personaj mustăcios, potrivit theverge.com.

Mario AI este noul concept prin care personajul va fi dotat cu inteligență artificială și va fi învățat să simtă și să gândească singur.

Proiectul a apărut în urma unui concurs anual organizat de Asociația pentru Promovarea Inteligenței Artificiale (AAAI) ce are loc la Berlin. "Mario trăiește!" permite jucătorilor să programeze celebrul instalator mustăcios cu informații și motivații utilizând comenzi vocale în loc de joystick și personajul poate să simtă emoția din cuvintele jucătorului.

De exemplu, dacă-i spui personajului sari peste creaturi ca altfel mori și o faci cu un ton alarmant, Mario va reacționa. Dacă-i spui stai nemișcat, nu ți se va întâmpla nimic, Mario stă și este ucis.

"Ceea ce nu știu mulți dintre gamerii care ne-au testat platforma este că acest Mario a devenit conștient de sine și mediul său -. cel puțin într-o anumită măsură, pentru că proiectul se află la început", a declarat Stephan Ehrenfeld, unul dintre dezvoltatori. 

Mai mult, modul în care interacționează jucătorii cu el îi modelează comportamentul. Când Mario este ,,înfometat" , el caută singur monede, iar când este "curios" xplorează de unul singur lumea lui bidimensională. 

Fabian Schrodt, unul dintre cercetatorii implicați în proiect, este optimist cu privire la acest proiect.  "Mario Trăiește!" este comparabil cu un adversar obișnuit dintr-un joc video. Cu toate acestea, este o combinație de programare AI care învață și se adaptează, precum și adăugarea unor principii de psihologie care fac ca lucrurile să fie și mai interesante.

Schrodt adaugă că aceeași echipă lucrează la un proiect de tip follow-up în care atât Mario cât și Luigi vor fi controlați de AI și sunt capabili de a vorbi cu fiecare unul cu altul cu ajutorul unor voci sintetizate pe calculator. În acest fel, spune Schrodt, vor fi în măsură să adune informații noi, în mod independent și apoi să o împărtășească între ei. Sunt curios dacă jocul în modul AI va ajunge și în România.

Cele mai citite

Hezbollah a lovit o sinagogă din orașul israelian Haifa

Armata israeliană a anunţat sâmbătă că o sinagogă a fost lovită de o salvă "semnificativă" de rachete lansate de mişcarea islamistă libaneză Hezbollah asupra...
Ultima oră
Pe aceeași temă