Michael Horn, șeful diviziei americane a Volkswagen, a aruncat toată vina pentru izbucnirea scandalului emisiilor de noxe pe umerii unor ingineri. Oficialul a spus că managerii companiei nu știau despre softul instalat, reacție care a scandalizat însă opinia publică din SUA.
Horn a spus că ideea conform căreia dispozitivul a fost implementat la cererea conducerii companiei este una greșită și că inginerii specializați pe partea de software sunt singurii responsabili ai acestei situații. El a ținut un discurs în fața Congresului SUA, după ce compania a fost acuzată că a pus în pericol viața oamenilor din cauza emisiilor de noxe. Oficialul nu a putut spune cu exactitate numărul persoanelor vinovate sau măcar numărul inginerilor care aveau directă legătură cu acest scandal, însă de la „câţiva” a ajuns la doar „trei”, conform LA Times.
„Au fost câțiva ingineri care au introdus acest soft din diverse motive. Niște oameni au luat decizii greșite atunci când au încercat să scape cu lucruri care oricum urmau să fie aflate”, a fost reacția oficialului Volkswagen.
Cu toate acestea reacția șefului diviziei americane a Volkswagen a fost vehement contestată în SUA. În timp ce în Congres i-a fost imputat faptul că este greu de conceput ca astfel de lucruri să se fi întâmplat fără știrea managerilor companiei, un fost șef al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA, Joan Claybrook, a spus că acest lucru nu ar fi putut să aibă loc deorece fiecare proces este verificat într-o astfel de companie.
Volkswagen a anunțat că, anul viitor, va rechema în service circa 11 milioane de mașini, care au instalat softul care manipulează testele de stabilire a emisiilor de noxe. Scandalul a luat proporții o dată ce s-a descoperit că astfel de vehicule au fost vândute inclusiv în Europa.
Citește și Scandalul Volkswagen: Percheziții, în Germania, la sediul central al producătorului auto