CNADNR a semnat contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru „podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila” cu asocierea formată din Institutul de Studii si Proiectări Căi Ferate SA din București și trei firme din Italia, E.D. IN SRL Roma, S.T.E. SRL Roma și Pegaso Ingegneria SRL Milano.
Valoarea totală este de 5.635.643,87 lei fără TVA, finanțarea fiind 85% din fonduri alocate din FEDR și 15% fonduri de la Bugetul de Stat. Proiectul podului de la Brăila este inclus în proiectul „Dobrogea Express”, al drumului expres care să lege zona Galați-Brăila de Tulcea și Constanța. Podul peste Dunăre este inclus și în Masterplanul General de Transport. Primăria Galați are o altă variantă de traversare a Dunării în zona Galați-Brăila, prin construirea a „două tuneluri, fiecare cu două linii pe sens, care să facă legătura între municipiul Galați și malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, județul Tulcea”.
Lungimea unui tunel este de 1,7 km. Primarul Galațiului, Marius Stan, a și încercat să impună tunelul în Masterplan, deocamdată fără succes. Primăria Galați a lansat prima procedură pentru desemnarea firmei care să facă studiul de fezabilitate pentru tunel pe 14 ianuarie 2014, contractul fiind atunci de 10 milioane euro. Procedura nu s-a finalizat și pe 19 februarie a reluat procedura (22.089.500 de lei, fără TVA).