7 C
București
joi, 12 decembrie 2024
AcasăSportMinisterul Educaţiei: 40% dintre elevii din România nu înţeleg un text pe...

Ministerul Educaţiei: 40% dintre elevii din România nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere. Este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, lansează un procent îngrijorător privind dificultăţile pe care le întâmpină elevii, în condiţiile în care media europeană a analfabetismului funcţional este de 20 la sută, scrie Mediafax. Potrivit ministrului, 42 la sută dintre elevii din România nu înţeleg textul citit.

Mircea Dumitru a participat, la Cluj-Napoca, la o dezbatere pe tema analfabetismului funcţional, declarând că este nevoie de o şcoală mult mai eficientă în formarea competenţelor la nivelul înţelegerii unui text. 

“Trebuie să luăm măsuri concrete pentru că fenomenul analfabetismului funcţional a luat o amploare îngrijorătoare. Faptul este că mai mult de 40% dintre elevii din România nu înţeleg un text pe care îl citesc la prima vedere, au dificultăţi să facă operaţii aritmetice elementare, au dificutăţi la nivelul unor competenţe de bază. Este nevoie de o şcoală care să fie mult mai eficientă şi care să formeze aceste competenţe la nivelul înţelegerii unui text. O strategie de reducere a analfabetismul funcţional trebuie să constituie o prioritate, după care se va face un calcul privind bugetul care trebuie alocat”, a spus Dumitru.

Potrivit unor date statistice la nivel naţional, circa 42 la sută dintre tinerii din România, cu vârsta de 15 ani, conform testelor PISA, se pot încadra în fenomenul de analfabetism funcţional, ceea ce înseamnă că abilităţile lor de citit, scris, matematică şi ştiinţe nu sunt suficiente pentru a le permite să funcţioneze normal într-o societate modernă. De asemenea, tinerii care se încadrează în acest fenomen nu vor putea accede decât la locuri de muncă care cer un nivel minim de educaţie, precizează sursa citată.

Ministrul Educaţiei intenţionează să propună Guvernului o ordonanţă de urgenţă prin care universităţile vor trebui să accepte dubla specializare, astfel încât se va forma o forţă de muncă calificată pentru învăţământul gimnazial.

“Propunem în viitorul apropiat în Guvern unele modificări tehnice, nu politice, la Legea Educaţiei. Am constatat că una dintre problemele pe care le avem acum, şi care se va acutiza în viitor, va fi lipsa profesorilor, pe motiv că de foarte mulţi ani am mers pe formula de monospecializare la licenţă. În universităţile româneşti, regula era ca la licenţă să ai dublă specializare, matematică şi fizică, biologie şi chimie, pentru a avea la nivel de gimanaziu o forţă de muncă calificată pentru asigurarea normei didactice. Una dintre măsuri pe care o propunem în OUG este acceptarea pentru universităţi a dublelor specializări la nivelul licenţei. Cred că acestea vor răspunde nevoilor din sistem şi vom putea vorbi despre posibilitatea de a avea profesori mai bine formaţi în aceste discipline ştiinţifice complementare”, a spus Dumitru.

Media europeană a analfabetismului funcţional este de 20%, ţinta fiind reducerea la 15% până în 2020. România ocupă ultimul loc din UE la acest capitol, iar la nivelul Europei extinse, se găseşte pe penultimul loc, fiind urmată doar de Albania.

 

Cele mai citite

ÎCCJ a admis rejudecarea „Dosarului Ursu”. Cauza va fi trimisă la Curtea de Apel București

ÎCCJ a admis în cursul zilei de astăzi, 12 decembrie 2024, apelul formulat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție...

Amenzi record pentru Serbia. 173.000 de euro pentru incidentele din Nations League

UEFA a sancționat sever Federația de Fotbal din Serbia pentru incidentele provocate de suporteri la meciurile din Liga Națiunilor cu Elveția și Danemarca. Sancțiunile...

Marea Britanie și Uniunea Europeană intensifică cooperarea înainte de mandatul lui Donald Trump

Marea Britanie și Uniunea Europeană își întăresc legăturile pentru a preveni eventualele tensiuni comerciale și de apărare ce ar putea apărea sub administrația lui...
Ultima oră
Pe aceeași temă