Fostul preşedinte al României, Traian Băsescu, într-o nouă postare pe contul său de Facebook, propune ca la consultările de luni de la Palatul Cotroceni să se discute şi problema contrucţiei de autotrăzi deoarece ultimii ministri de la Transporturi susţine fostul şef de stat, nu au făcut altceva decât să întocmească hărţi cu mii de kilometri de autostrăzi care să fie finanţate cu bani europeni, dar de fiecare dată proiectele propuse au fost respinde de Comisia Europeană.
"Penibilii de la transporturi – poate subiect la consultări ?
Miron Mitrea, Ludovic Orban, Dan Şova, Relu Fenechiu şi, în sfîrşit, ultimul pe listă, adus cu mari sacrificii de la Cluj pentru a completa galeria de incompetenţi de la transporturi, Ioan Rus au vînturat românilor hărţi cu mii de kilometri de autostrăzi. De fiecare dată, COMISIA EUROPEANĂ le-a dat cu hărţile în cap, etichetîndu-i ca fiind incompetenţi.
România are master-planul pentru construcţia de autostrăzi adoptat prin OG nr. 16/1999. Guvernele PSD-iste au adăugat la anexa acestei ordonanţe tot soiul de bazaconii conform intereselor baronimii, dar şi pe măsura incompetenţei miniştrilor transporturilor care n-au priceput elementarul, că pot utiliza bani europeni prioritar pentru autostrăzi care fac parte din coridoarele pan-europene IV şi IX (ca de altfel şi la calea ferată).
Au cheltuit enorm pentru tot soiul de noi master-planuri, pe care eu personal le-aş imputa miniştrilor .
Pînă una alta, domnule Ioan Rus, daţi în lucru : Piteşti – Rm.Vîlcea – Sibiu / Ploieşti – Buzău – Focşani – Albiţa şi Centura Bucureşti – Sud, autostrăzi încă neexecutate faţă de master-planul din 1999 şi pe care trebuie să le facem. Altfel nu primim bani europeni pentru alte autostrăzi.
O sugestie. La anexa OG nr. 16/1999 care defineşte priorităţile, adăugaţi şi autostrada Craiova – Piteşti. Cu siguranţă aveţi argumentul puternic al existenţei uzinei Ford şi ar putea fi acceptat de COMISIE pentru noul exerciţiu bugetar.
Oare vom avea o anchetă a corpului de control al PM sau a DNA pentru contractul Bechtel sau rămînem cu gogoaşa lui Şova – precum că s-ar fi pierdut contractul original ?", a scris Traian Băsescu pe contul său de Facebook.
După aproape două ore de la postarea referitoarea la subiectul construcţiei de autostrăzi, Traian Băsescu a revenit cu un nou mesaj adresat, de această dată, "propagandiştilor mincinoşi" care susţin că fostul preşedinte nu a vrut să construiască de autostrăzi în România. Ba mai mult, a postat şi Ordonanţa nr. 16 din 28 ianuarie 1999 pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrăzilor din România.
"Pentru propagandiştii mincinoşi care susţin că eu nu am vrut construcţia de autostrăzi în România. Iată proba minciunii voastre.
Vedeţi numele ministrului transporturilor care a iniţiat primul program de construcţie autostrăzi în România aşa cum el a fost aprobat de PM Radu Vasile în ianuarie 1999.
ORDONANŢA nr. 16 din 28 ianuarie 1999
pentru aprobarea Programului prioritar de construcţie a autostrăzilor din România EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 29 ianuarie 1999 Data intrării in vigoare : 29 ianuarie 1999
PRIM-MINISTRU RADU VASILE
Contrasemnează
Ministrul transporturilor, Traian Basescu
p. Ministrul finanţelor, Bujor Bogdan Teodoriu, secretar de stat
PROGRAMUL prioritar privind construcţia de autostrăzi în România
Tronsoane de autostrada amplasate pe coridoarele europene de transport nr. IV şi IX:
1. Bucureşti – Piteşti = 96 km
2. Bucureşti – Constanta = 201 km
3. Centura Bucureşti-Sud = 57 km
4. Piteşti – Nadlac = 460 km
5. Bucureşti – Buzău –
– Focşani – Albita = 380 km", a mai scris fostul şef de stat pe Facebook.