3.5 C
București
joi, 26 decembrie 2024
AcasăSportDeputatii spun ca sunt obligati sa stranga cureaua din cauza pretentiilor fostilor...

Deputatii spun ca sunt obligati sa stranga cureaua din cauza pretentiilor fostilor colegi

Bugetul de "criza" al Camerei Deputatilor prevede cheltuirea a peste 55 milioane lei pentru sporuri si deplasari interne, pe langa salarii si indemnizatii de 192 milioane lei. Deputatii refuza sa faca restructurari si, pentru sumele imense cerute de la buget, dau vina pe fostii lor colegi.

In pofida cresterii cu peste 22 la suta a bugetului, oficiali ai Camerei spun ca acesta a scazut, per total, fata de 2008, prevalandu-se de faptul ca s-au majorat tarifele la diferite servicii sau de acordarea indemnizatiilor tranzitorii. Pe langa salarii si indemnizatii, proiectul de buget include acordarea a peste 24 milioane lei pentru tot felul de sporuri, in timp ce indemnizatiile de conducere au fost estimate la 1.535.000 lei. Cheltuielile de personal nu sunt singurele care au crescut, deputatii avand la dispozitie aproape 31 milioane lei pentru deplasari interne, peste dublul anului precedent, in timp ce fondurile destinate delegatiilor externe au fost reduse doar cu 14 la suta, ajungand la patru milioane. Directorul IPP, Adrian Moraru, se astepta ca, date fiind conditiile de criza, Camera Deputatilor sa anunte si ea reduceri de personal, mai cu seama ca salariile functionarilor reprezinta un procent consistent din buget. "Ma asteptam sa se discute despre concedieri.

 

Mi se pare un semn de aroganta sa nu-ti pui problema", a comentat Moraru. seful IPP pune sub semnul intrebarii si oportunitatea construirii unui complex hotelier, desi pe termen lung o astfel de investitie ar putea reduce semnificativ cheltuielile de la Camera Deputatilor, prin eliminarea chiriilor. Chestorul Camerei Deputatilor, deputatul PDL Gheorghe Albu, sustine ca, in ansamblu, bugetul forului legislativ a scazut. Principalul argument invocat de deputatul PDL a fost acela ca forul legislativ trebuie sa suporte plata indemnizatiilor tranzitorii pentru deputatii care nu au mai prins un nou mandat. La fel, suma mare prevazuta pentru deplasarile interne este pusa tot pe seama celor 56 de fosti deputati care au solicitat sa primeasca bani pentru transport gratuit, timp de trei luni, in baza statutului parlamentarilor, un alt pretext fiind majorarea tarifelor.

 

Albu mai sustine ca, desi la capitolul investitii sunt cuprinse patru milioane pentru masini si echipamente, Camera Deputatilor nu va achizitiona noi autoturisme, chiar daca normele de casare pentru cele aflate in dotare au fost depasite, iar intretinerea acestora este o afacere mai paguboasa. Reprezentantul opozitiei in Biroul Permanent al Camerei, liberalul Dan Motreanu, a precizat ca partidul sau nu va sustine ideea bugetului mai mare fata de cel pe 2008. Motreanu spune ca daca toata lumea, inclusiv actuala putere, sustine diminuarea cheltuielilor, in ideea unei austeritati bugetare, Camera Deputatilor ar trebui sa aiba un buget rezonabil care sa nu includa obiective de investitii a caror oportunitate este discutabila, cum ar fi instalatiile de aer conditionat.

Dupa cum precizam in ziarul nostru de sambata, documentul, a carui dezbatere a fost reprogramata pentru sedinta de astazi, arata ca deputatii isi propun sa cheltuiasca cu peste 22 la suta mai mult fata de anul precedent. In 2008, bugetul realizat de Camera Deputatilor a fost de 247.216 mii lei, iar pe 2009 alesii isi propun un buget de 302.479 mii lei, din care nu mai putin 191.675 mii lei sunt banii prevazuti pentru salarii si indemnizatii. La sfarsitul legislaturii trecute, chestorii deputatilor au cerut un buget de 400.000 mii lei, insa decizia a fost amanata.

Roxana Preda
Roxana Preda
Roxana Preda, redactor colaborator
Cele mai citite

România deschide ușa șoferilor non-UE: străini angajați pe Uber sau Bolt, din 2025

Germania a adoptat un model similar în primăvară, permițând susținerea examenului de calificare în 8 limbi, inclusiv română, ca răspuns la criza forței de...

România deschide ușa șoferilor non-UE: străini angajați pe Uber sau Bolt, din 2025

Germania a adoptat un model similar în primăvară, permițând susținerea examenului de calificare în 8 limbi, inclusiv română, ca răspuns la criza forței de...

București-Ilfov, regiunea cu cel mai scăzut risc de sărăcie din Uniunea Europeană

Cele mai mari riscuri de sărăcie au fost înregistrate în regiunea ultraperiferică franceză Guyane, Calabria și Sicilia Regiunea București-Ilfov este lider european în ceea ce...
Ultima oră
Pe aceeași temă