Marian Vanghelie, bărbatul politic cu 100.000 de fii şi fiice
Imaginea proiectată în rândul maselor: „Am vrut să proiectez ca imagine ideea că pentru mine Sectorul este egal unei familii şi că mă raportez la ei ca şi la familia mea şi mă interesează toate problemele cu care se confruntă şi că am şi experienţa necesară pentru a rezolva aceste probleme. Am cunoştinţele necesare şi ştiu ceea ce trebuie făcut în următoarea perioadă”.
Conform lui Vanghelie, contracandidaţii i-au speculat punctul slab al portretului său de familist şi anume, faptul că acesta şi-a părăsit nevasta pentru deputata Oana Mizil: „Am înţeles că au fost nişte pliante, nişte prostii din astea. Acum campania se mai duce şi pe …Astea-s lucruri personale iar atacurile dacă au fost şi dacă sunt, sunt mizerabile. Acum candidaţii sau contracandidaţii sunt pe categorii. Ei sunt sub orice nivel şi se mai întâmplă şi lucruri din astea. Cel care te atacă nu face decât să te ajute, pentru că lumea nu mai are chef de prostii din astea”.
De remarcat că Marian Vanghelie nu e mămos doar cu populaţia din Sector, ci chiar şi cu contracandidaţii săi, cu care empatizează, compătimindu-i pentru soarta lor tragică: „Contracandidaţii nu au puterea să se bată. E foarte complicat când vii dinafară şi să te baţi cu unul care e înr-o funcţie şi care a şi făcut ceva şi e vorba şi de experienţă politică şi administrativă şi organizatorică şi se şi vede o discrepanţă mare şi lumea ştie lucrurile astea şi nimeni nu are nevoie de experienţe proaste în viaţă”.
Primarul care este, se simte într-un fel de vacanţă mare continuă: „Nu sunt mai stresat, dar sunt preocupat să mă ocup de campanie ca lumea să observe că sunt interesat. Am avut momente mai grele în alte campanii când am candidat independent. A fost altceva. Nu, sunt relaxat, dar asta nu înseamnă că nu sunt preocupat. Mă scol mai devreme şi mă ocup foarte bine pentru ceea ce înseamnă campanie, ca lumea să observe că mă ocup. Am avut închiderea de campanie la Polivalentă, cu 6000 de oameni. Am vrut ca lumea să vadă că înţeleg foarte bine, că mă pricep, că ştiu ce vreau. De altfel pot să polemizez foarte uşor în orice lucru”.
Cine a avut ideea mesajului electoral: „Eu lucrez de 12 ani cu mai mulţi băieţi care sunt de specialitate. Lucrez cu ei de 12 ani în campanii. Ei sunt angajaţi la nişte companii din astea de publicitate, dar eu lucrez cu ei separat, nu cu companiile. Au fost vreo 2-3 variante şi am stabilit că varianta cea mai bună de campanie e să fie sentimentală, să fie pozitivă, că n-am cu cine să mă bat, că n-am adversar. A mai fost o alternativă de imagine mai bătăioasă, dar am spus că nu cred că e momentul pentru aşa ceva acum. Am renunţat la ideea de a mă bate pentru că eu cred că lumea este destul de amărâtă şi cred că trebuie să le dăm nişte speranţe că lucrurile devin pozitive, nu negative. Nu tot pe bătaie, pe bătaie, pe bătaie”.
Cât a costat campania: „Nu ştiu exact, pe cuvântul meu dacă ştiu. Sub 500 de mii, că am doar 300.000 de locuitori, dintre care 100.000 sunt copii. Te raportezi cât poate să facă un om ca să sature 100.000 de oameni, care ăia 200.000 sunt raportaţi în 100.000 de case. Faceţi socoteala şi vedeţi cât înseamnă un pliant. 100.000 de pliante înseamnă o nimica toată. Bannere n-am. Am 5 triunghiuri mari şi steaguri de stâlp. E drept, steaguri am multe, dar nu ştiu exact câte”.
Mihai Atănăsoaei, primarul prefect
Imaginea proiectată în rândul maselor: „Sper că am reuşit să transmit imaginea unui profesionist în administraţie, cu experienţă de 3 ani şi jumătate ca prefect al Capitalei şi că sunt singura alternativă la lipsa de alternative a lui Vanghelie. Asta am încercat să transmit prin întreaga campanie”.
Cine a avut ideea mesajului electoral: „E o idee care mi-a aparţinut, pentru că e o idee cu care am pornit în această campanie. Am lucrat cu nişte prieteni deai mei mai vechi care au experienţă în asta şi m-au ajutat să ajungem mai bine în casele oamenilor, să avem mesaje mai coerente, mai directe, către mintea şi sufletul locuitorilor din Sectorul 5. Nu sunt nume sonore, sunt necunoscuţi, dar care în alte campanii au fost extrem de eficienţi. Au propria lor firmă de PR. Se numeşte FreshMint.
Cât a costat campania: „Păi gândiţi-vă că noi n-am avut aproape deloc outdoor în Sectorul 5, pentru că n-am avut aprobare de la Primăria Sectorului 5 să punem mash-uri, bannere şamd. Iar outdoorurile sunt cele mai scumpe materiale. Vă daţi seama că singurele lucruri prin care am putut ajunge în casele oamenilor, au fost pliantele şi persoana candidatului. Nu e vorba de zeci de mii de euro, ci e vorba de mii de euro. Dacă am fi avut panotaj exterior ca şi Vanghelie, care are steag pe fiecare stâlp din sectorul 5, probabil că ne-ar fi costat mai mult. Neavând autorizaţie, n-am avut ce să fac”.
Mugur Mihăescu, comedia „bunului simţ”
Imaginea proiectată în rândul maselor: „Că sunt un om serios, care va face treabă în sectorul 5. Voi scăpa sectorul 5 de gunoaie. Poante fac doar la „Vacanţa Mare”.
Cine a avut ideea mesajului electoral: „Mi l-am făcut singur „.
Cât a costat campania: „N-am investit mai mult de 10.000 de euro în campanie. Dintre aceştia 2000 de euro, i-am cheltuit pe scrisori trimise locuitorilor din sectorul cinci. Se puteau face mai multe lucruri pentru promovare, dar nu vin bani de la partid, sunt singur, merg pe voluntariat, lucrez cu prieteni şi cu studenţi”.