Piedone, cu Vertu, Bvlgari, Ralph Lauren şi ceas misterios
Imaginea proiectată în rândul maselor: „Imaginea cu care cetăţenii Sectorului 4 m-au investit cu încrederea lor în 2008. Acelaşi om. Piedone, de profesie om. Nu ştiu dacă aţi observat, pozele sunt din 2008, aceleaşi poze. Cea cu mâna şi cămaşa care era în 2008 şi faţa mea, că acum sunt mult mai slab dacă vedeţi. Am cu 50 de kile mai puţin”.
L-am întrebat pe Piedone cum din salariul de bugetar, umblă pe stradă împodobit ca un pom de Crăciun, cu ţoale şi accesorii cât salariul de primar pe-un an: «Ce vă interesează lucrurile astea? De unde ştiţi lucrurile astea?» «Am observat că telefonul dumneavoastră e Vertu». «E părerea dumneavoastră. L-aţi văzut dumneavoastră?» «Chiar acum l-am văzut». «Vi se pare». «Cum vă puteţi permite un aşa telefon din leafă de bugetar?». «Prietene, te rog eu frumos, lasă-mă că eu am probleme de făcut. Vezi-ţi de treaba ta. Te rog eu frumos. Domne, ai ceva cu Vertu? Adu-ţi aminte că cu Vertu în 2008, tot un ziarist a spus că mi-am cumpărat telefon de 80.000 de euro Vertu. Acelaşi titlu. Du-te şi ia-l din 2008. Sănătate!» «Dar ce marcă de ceas aveţi?» «Sănătate îţi doresc. Pobeda». «Puteţi să mi-l arătaţi?» «Du-te măi băiatule, mă agresezi? «Ia-l de aici. Omul are ceva cu mine». «Nu puteţi să-mi spuneţi ce ceas aveţi?» «Da, Pobeda».
Cine a avut ideea mesajului electoral: „N-am avut nici un staf de campanie, toate ideile sunt la partid. Totul e 100% marca Piedone. N-am lucrat absolut cu nimeni”.
Cât a costat campania: „O puteţi întreba la mandatarul financiar al USL-ului. În Sectorul 4 nu cred că poate depăşi nici 50.000 de euro”.
Sulfina Barbu, se bate într-un oraş unde toţi primarii sunt bărbaţi
Imaginea proiectată în rândul maselor: „Am vrut să proiectez imaginea pe care eu zic că o am, de om cu experienţă, de om care a realizat că administraţia locală e cea mai aproape de cetăţean, după funcţii la nivel central şi în Parlament. Am încercat să le transmit cetăţenilor din Sectorul 4 că poate ajunge un sector dezvoltat, dintr-unul subdezvoltat astăzi, cu un buget foarte mic pentru o populaţie de 320.000 de locuitori, un buget de doar 450 de milioane, asta cu tot cu fondurile pe care le primeşte de la guvern şi de la primăria generală, comparativ cu Sectorul 1, care are peste 1 miliard. Şi să le transmit că un bun manager poate să aducă mai multe fonduri şi poate să atragă investitori care să creeze locuri de muncă într-un sector atât de slab dezvoltat”.
Cine a avut ideea mesajului electoral: „Sincer au fost mai multe propuneri, dar am optat pentru acest mesaj de dezvoltare a sectorului 4. Au fost de pildă: «Sectorul 4 creşte cu tine» şi alte propuneri din partea echipei de consultanţi, însă hotărâtor a fost punctual meu de vedere şi mi-am asumat acest mesaj, de care cred că bucureştenii din Sectorul 4 au nevoie. Echipa de consultanţi este inhouse. Sunt consilierii mei cu care lucrez pe cabinetul parlamentar”.
Cât a costat campania: „Eu nu cred că a depăşit până acum 100.000 de euro. Eu ştiu că avem 8 prisme, vreo 12 panouri din acelea mai mari, avem 150 de steaguri şi 30 de bannere. Pliante am avut câteva zeci de mii. Am avut câte 20.000 de pliante din fiecare mesaj”.