Întrecerea contează ca etapă în Campionatul Național de Raliuri Betano, Campionatul Național de Raliuri pe Asfalt Betano, Campionatul Național Rally 2 Betano și Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice Betano, toate derulate sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.
Au fost 34,30 de kilometri de probă specială care, prin alternanța de suprafață, uscat-ud, ca urmare a ploii care a căzut, cu grade diverse de intensitate, începând cu PS2, au pus probleme suplimentare piloților. Nu au lipsit, din păcate pentru unii sportivi, nici problemele de ordin tehnic, astfel că lupta a avut o dinamică extrem de interesantă atât pentru competitorii care, prin numărul echipajelor prezente la start, au stabilit un record all-time al competiției. Ca și pentru fanii care au urmărit, inclusiv prin intermediul transmisiei live pe canalele FRAS și LookSport, ultima probă a zilei, Bucin II.
Bogdan Marișca, cel ce este la această rundă liderul echipei Napoca Rally Academy, și-l are în dreapta pe Sergiu Itu (copilotul obișnuit al campionului absolut în exercițiu, Simone Tempestini, absent la această etapă), a luat un start excelent. Și și-a adjudecat, cu un avans de numai 3 zecimi, prima probă a zilei, Liban. Secondantul său a fost Dan Gîrtofan. Brașoveanul, care a avut de depășit zilele de spitalizare din pricina Covid-19, demonstra astfel, ca și la Shakedown, unde obținuse cel mai bun timp, că este decis să adopte un ritm menit să-i confere șanse la victorie. La o secundă în spatele lor, David Botka, îl al cărui palmares figurează titlul ERC 2, dar și un succes în Raliul Harghitei, iar apoi, Bogdan Năstase, cel care, secondat de Mihai Capeț, fusese creditat cu al treilea timp la Shakedown.
Pe PS 2, pe care s-au consemnat primele probleme legate de lipsa de aderență, iar pneurile au început să joace un rol important, cel mai rapid a fost Cristian Dolofan, sosit la acest raliu cu ultima versiune Citroen C3 Rally 2, urmat de Marișca, la 2,7 secunde și Adrian Teslovan (Mitsubishi Lancer Evo X).
Bogdan a profitat de faptul că Giri a obținut doar al cincilea timp, iar Botka era cu o poziție sub brașovean, astfel că a dus la 6,0, respectiv 8,3 secunde avansul față de cei doi. Iar apoi, cu un nou succes pe ultima probă specială, în care adversarii săi l-au urmat în ordinea din clasamentul general, și-a asigurat prima poziție după prima zi de concurs. Marișca va începe ziua decisivă cu un avans de 14,3 secunde față de Gîrtofan și de 17,2 secunde raportat la Botka.
Echipajul Adrian Teslovan / Vajk Imre Cseh este lider la RC2N, Remus Cotuț / Francesca Maior (Citroen DS3 R3 Max) conduc la RC 4 și în ierarhia 2 WD, Cristian Sugar / Aurelian Hanea (Suzuki Swift Sport) la RC5, Juniori și Swift Cup, Roland Csato / Sandor Csikos (Dacia Sandero) în Cupa Dacia, Istvan Soos Hortea / Janos Soos (Mitsubishi Lancer Evo IX) la Național 11, iar Tibor Tajmel / Istvan Kovacs (BMW e36) la Național 12.
Rezultatele complete sunt disponibile la https://live.fras.ro/results/ raliul-harghitei/ss3/cnrd
Programul zilei secunde propune parcurgerea de trei ori a buclei de trei probe speciale: „Lueta”, „Crăciunel” și „Mărtiniș”. Ultima trecere pe Mărtiniș va reprezenta Power Stage-ul întrecerii, proba purtând numele Árpád Dietrich, ca un tribut adus inițiatorului acestei competiții. De precizat că PS 6, 9 și 12 urmează să fie transmise live pe canalele FRAS și LookSport.
Program Raliul Perla Harghitei 2021- Sâmbătă, 8 mai 2021:
09:43 – PS4 „Lueta 1” – 12,75 km
10:31 – PS5 „Crăciunel 1” – 6,70 km
10:54 – PS6 „Mărtiniș 1” – 6,65 km
11:49 – Service Odorheiu Secuiesc
13:12 – PS7 „Lueta 2” – 12,75 km
14:00 – PS8 „Crăciunel 2” – 6,70 km
14:23 – PS9 „Mărtiniș 2” – 6,65 km
15:18 – Service Odorheiu Secuiesc
16:41 – PS10 „Lueta 3” – 12,75 km
17:29 – PS11 „Crăciunel 3” – 6,70 km
17:52 – PS12 „Mărtiniș 3” – 6,65 km – PowerStage